19 دی: سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران در برخی استان‌های مرکز و شمال کشور اعلام کرد دمای هوا در این مناطق طی روز‌های آینده کاهش می‌یابد.
به گزارش روابط عمومی پایگاه هواشناسی کشور، با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان‌های گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی در نوار شمالی شاهد کاهش دما در این مناطق خواهیم بود.
همچنین فردا ضمن احتمال بارش تگرگ در شمال غرب کشور، بارش‌ها در کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی و غرب گلستان تداوم خواهد داشت و این بارش ها استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان را نیز در برمی‌گیرد.
در روز پنجشنبه بارش‌ها در شمال‌غرب، سواحل دریای خزر، شمال‌شرق و ارتفاعات البرز، مرکزی ادامه دارد.
بر این اساس سازمان هواشناسی با سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی هشدار سطح نارنجی صادر کرد. 
سازمان هواشناسی توصیه کرد در زمان فعالیت این سامانه بارشی از سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.
  • نویسنده :
  • منبع :