19 دی: معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات مقام معظم رهبری درباره قمار عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل مدعی شد که عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل می‌تواند موجب ایجاد دگرگونی در منطقه خاورمیانه شود.
ودانت پاتل معاون متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی برابر با سوم اکتبر و ۱۱ مهرماه این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری بیان کرد که از او درباره اظهارات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت در عید ولادت پیامبر اعظم (ص) مبنی بر اینکه «نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد؛ چرا که این رژیم رفتنی است و آنها در حال شرط‌ بندی روی اسب بازنده هستند.» پرسید.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال در نشست خبری خود در واشنگتن ادعا کرد: وقتی یک توافق عادی سازی (روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل) می تواند بالقوه برای منطقه دگرگون کننده باشد، مطمئن نیستم به شنیدن آن نظرات علاقه ای داشته باشیم.
این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهایش افزود: "بخشی از پیوند و روابط دو جانبه ما با بخشی از این کشورها از جمله با عربستان سعودی و اسرائیل در مقابله و مبارزه با فعالیت های مخرب و بی ثبات کننده حکومت ایران است که در آن شرکت دارد."
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۱ مهرماه در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت در عید ولادت پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه اسرائیل از غیظ کشورهای مانع دستیابی این رژیم به نیل تا فرات خواهد مُرد، به دولت‌هایی که سراغ قمار عادی‌سازی روابط رفته‌اند هشدار دادند که از شرط‌بندی روی اسب بازنده ضرر خواهند کرد.
واکنش آمریکا به رونمایی پهپاد "کمان ۱۹" 
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رونمایی از پهپاد جدید ایران و احتمال ارسال آن به کشورهای دیگر مدعی شد: استفاده از هرگونه تجهیزات نظامی ایران یک تهدید است و خرید تسلیحات از این کشور به اقدامات بی ثبات کننده ایران کمک می کند.
معاون متیو میلر افزود: هرگونه تجهیزات جدید خطر گسترش اقدامات مخرب ایران مانند افزایش همکاری های تهران با مسکو را به دنبال دارد. آمریکا به استفاده از اختیارات و ابزار خود برای مسوول ساختن ایران ادامه خواهد داد. ما این اقدامات را با همکاری نزدیک متحدان خود انجام می دهیم.
پهپاد «کمان ۱۹» برای نخستین بار در رزمایش مشترک پهپادی ارتش، با انجام پرواز به چرخه عملیاتی وارد و عملیات اخلال هواپایه و اقدامات جنگ الکترونیک نیز در حوزه پهپادی با موفقیت اجرا شد.
  • نویسنده :
  • منبع :