19 دی: وزیر دفاع پیشین انگلیس و معاون سفیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی در حاشیه اجلاس سالانه حزب حاکم محافظه‌کار، ادعاهایی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سیاه‌نمایی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان تکرار کردند.
لیام فاکس وزیر دفاع دولت پیشین «دیوید کامرون» در نشست گروه موسوم به «دوستان محافظه کار اسرائیل» که در حاشیه کنفرانس حزب محافظه‌کار در منچستر جریان دارد، ادعا کرد: «ما باید بدانیم که سپاه یک خطر برای بریتانیا است.»
معاون سفیر رژیم صهیونیستی در لندن نیز در همین پیوند، ایران را بزرگترین تهدید برای این رژیم نامید و مدعی شد: «تهاجم ایران در حال جسورانه‌تر و خطرناکتر شدن است.»
اورن مورمرشتاین با ابراز نگرانی از پیشرفت‌های صنعت هسته‌ای ایران مدعی شد: «ایران بیش از هر زمان دیگری به تولید سلاح هسته ای نزدیک شده است.» او با بیان این ادعا نتیجه گرفت که تنها افزایش تحریم‌ها و تهدید معتبر نظامی می‌تواند مسیر ادعایی ایران را منحرف کند.
معاون سفیر رژیم صهیونیستی سپس مدعی شد: «ایران نمی‌تواند - و هرگز نباید - به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که چنین خواهد شد.
در ادامه این نشست شش تن از وزرای دولت انگلیس که برای شرکت در کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه‌کار به منچستر سفر کرده‌اند، وفاداری خود را به رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس عنوان کرد که برگزاری هرساله کنفرانس گروه «دوستان محافظه کار اسرائیل» نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار، دوست وفادار اسرائیل بوده و خواهد بود. وی با بیان اینکه «امنیت اسرائیل برای انگلیس مهم است» تاکید کرد که حمایت لندن از تل‌آویو تزلزل‌ناپذیر است.
معاون نخست وزیر انگلیس، دبیر حزب محافظه‌کار، وزرای دفاع، کشور و بهداشت انگلیس از دیگر کسانی بودند که در اجلاس لابی رژیم صهیونیستی سخنرانی و به موجودیت این رژیم جنایتکار اعلام وفاداری کردند. آن‌ها در سخنان خود خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.
جیمز کلورلی چندی پیش در پاسخ به درخواست غیرقانونی شماری از نمایندگان مجلس عوام این کشور درخصوص افزودن نام سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی، بطور غیر مستقیم اشاره کرد که دولت در این خصوص به اجماع نرسیده است.
در همین حال جاناتان هال مشاور دولت انگلیس در امور قوانین تروریستی، تصریح کرد که گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان نهاد رسمی نظامی ایران در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی دشوار است.
وی به نشریه تایمز چاپ لندن گفت که فهرست «سازمان‌های تروریستی» برای عناصر و گروه‌های تروریستی در نظر گرفته شده است. وی بر همین اساس ادعا کرد که تحریم سازوکار مناسب‌تری برای مقابله با مقام‌های دولتی بشمار می‌رود.
مشاور دولت لندن افزود: فهرست سازمان‌های تروریستی بدین معناست که این گروه‌ها اصلاً نباید وجود داشته باشند. اما به‌کارگیری این مفهوم برای نهادهای دولتی، هر چند فعالیت‌های آن را تائید نکنیم، بسیار دشوار است.
هال با بیان اینکه «مقامات دولتی از تعقیب کیفری برای اعمالی که از طرف دولتشان انجام می‌شود مصونیت دارند» افزود: برای مقامات بریتانیایی امکان تعقیب اعضای سپاه پاسداران وجود ندارد.
رئیس جمهوری کشورمان تقلای کشورهای اروپایی برای گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی را از روی استیصال دانست و تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی رسمی و بخشی از سازمان نظامی کشور است. آیت الله ابراهیم رئیس تصریح کرد که گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی برخلاف قوانین بین‌الملل و منشور سازمان ملل خواهد بود.
  • نویسنده :
  • منبع :