19 دی: یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به عواقب امنیتی عدم ساماندهی اتباع و مهاجران در ایران تاکید کرد: کشورها بر اساس یک سری فرهنگ‌ها و ارزش‌ها شکل می‌گیرند و ورود نا همگن و حساب نشده و مخرب مهاجرین و اتباع می‌تواند این ارزش‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم ساماندهی اتباع کشورهای خارجی ساکن ایران تاکید کرد و گفت: در اصل این‌که باید حساب و کتابی درباره مهاجرین داشته باشیم، تردیدی وجود ندارد و ضرورت این موضوع نیز قطعی است.
وی افزود: کشورها بر اساس یک سری فرهنگ‌ها و ارزش‌ها شکل می‌گیرند و ورود نا همگن و حساب نشده و مخرب مهاجرین و اتباع می‌تواند این ارزش‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با هشدار نسبت به عواقب امنیتی عدم ساماندهی اتباع و مهاجران در ایران اظهار کرد: حضور اتباع کشورهای بیگانه در کشور به صورت غیر قانونی می‌تواند به عنوان عامل تهدید کننده امنیت ملی نیز تلقی شود؛ چراکه بعضاً صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر این‌که برخی یارگیری‌هایی که گروه‌های تروریستی از داخل ایران انجام می‌دهند از میان اتباع کشورهای بیگانه است؛ در حادثه تروریستی حرم شاه چراغ نیز این موضوع را مشاهده کردیم.
ویس کرمی تاکید کرد: زمانی که کشوری در جنگ است، می‌توان بطور موقت و انسان دوستانه اقداماتی نظیر تاسیس اردوگاهی در مرز با این کشور جنگ‌زده انجام داد اما این‌که این موضوع به یک رویه تبدیل شود و شاهد حضور بدون حساب و کتاب و بی قاعده اتباع کشورهای مختلف در ایران باشیم، یک تهدید است و در آینده ما را با چالش مواجه می‌کند.
وی در پایان تصریح کرد: همواره در موضوعات مختلف باید منافع ملی را در نظر بگیریم و در این چارچوب تصمیم گیری کنیم؛ در همین زمینه نیز در طرح یا لایحه مرتبط با موضوع اتباع و مهاجران کشورهای خارجی باید تعاریف دقیقی از پناهجو و مهاجر مشخص و برای حضور این افراد در کشور برنامه‌ریزی شود.

  • نویسنده :
  • منبع :