19 دی: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به‌روزرسانی تابلو‌های هدایت مسیر در سطح شهر گفت: این تابلو‌ها باید هم‌زمان با ایجاد محور‌ها و تقاطع‌های جدید به‌روزرسانی شود.
رضا خانه‌زادیزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ساماندهی و به‌روزرسانی تابلو‌های هدایت مسیر در سطح شهر که به‌ویژه برای زائران اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: این تابلو‌ها باید همراه با ایجاد محور‌ها و تقاطع‌های جدید به‌روزرسانی شود که این موضوع امری مستمر است. 
او تنظیم قراردادی در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم برای این موضوع را مورد توجه قرار داد و افزود: در این زمینه دو قرارداد منعقدشده و مشاور مسیر‌ها را بازدید میدانی و تابلو‌های موردنیاز را مشخص کرده است و تغییرات صورت می‌گیرد. 
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص نصب پل‌های عابر پیاده خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه صورت گرفته در سال ۹۹ از سوی وزارت کشور، تمام محور‌ها مجوز احداث پل عابر پیاده را ندارند و اولویت نخست ایجاد گذرگاه‌های همسطح است؛ با این رویکرد که عابر پیاده از تقاطع به‌راحتی عبور کند. 
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح
خانه‌زادیزدی با اشاره به اختصاص بودجه هوشمندسازی تقاطع‌های همسطح خاطرنشان کرد: هوشمندسازی تقاطع‌ها و گذرگاه‌های همسطح انجام می‌گیرد تا تخلفات توجه نکردن به چراغ‌قرمز و خط گذر عابر پیاده در ۱۰ تقاطع رصد شود و مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند. او با بیان اینکه یکی از اقدامات شهرداری قم مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده موجود است، گفت: پنج پل عابر پیاده با ۱۰ آسانسور طی سال جاری در حال تکمیل است؛ استفاده از آسانسور به جای پله‌برقی علاوه بر هزینه پایین‌تر، فضای کمتری را اشغال کرده و نارضایتی کمتری در کاربری‌های مجاور ایجاد می‌کند.
  • نویسنده :
  • منبع :