19 دی: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اعلام اینکه سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل آبان ماه به مجلس ارائه می‌شود، گفت: در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها، کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی در دستور کار قرار دارد تا منجر به کاهش تورم شود.
یازدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه برنامه و بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با حضور «داود منظور» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاونان، رؤسای امور و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار و دو گزارش از سوی «کمیته منابع» و «کمیته مصارف» در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی امور هماهنگی و تلفیق بودجه ارائه شد.
«داود منظور»، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه با اشاره به اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، اظهار کرد: قرائن و شواهد نشان می‌دهد که لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، اوایل آبان ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.
تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی، کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در بودجه ۱۴۰۳
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در فرایند تهیه و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی و کاهش تورم و تقویت بهره‌وری در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم، لحاظ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۳ کاهش ناترازی‌ها در همه حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در تهیه و تنظیم قانون بودجه ۱۴۰۳ کاهش هزینه‌ها و شناسایی منابع جدید درآمدی مدنظر قرار خواهد گرفت تا این مهم منجر به کاهش ناترازی‌ها و کاهش تورم شود.
الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود
منظور افزود: یک الگوی مدیریت و انضباط مالی برای شرکت‌های دولتی ارائه شود تا شرکت‌ها با استفاده از ظرفیت حداکثری، وضعیت بهره‌وری خود را بهبود دهند و همین مسئله باعث افزایش منابع و تحقق رشد اقتصادی بالاتر برای کشور خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه بودجه در خصوص وضعیت درآمدی دولت از معادن، گفت: ایران از نظر ذخایر معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود؛ با این حال وضعیت درآمدی دولت از معادن با وضعیت مطلوب فاصله دارد.
وی تاکید کرد: ضروری به نظر می سد سازمان برنامه و بودجه با تهیه قوانینی در خصوص افزایش میزان درآمد دولت از بخش معادن و بررسی آن در شورای‌عالی معادن، زمینه افزایش میزان درآمد دولت را فراهم کند.
لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو سطح به مجلس ارائه می‌شود
منظور ادامه داد: با توجه به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دو سطح به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، تمام کارگروه‌ها و معاونت‌ها جمع‌بندی نهایی خود را در خصوص سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ که محوری‌ترین موضوع به بحث مصارف و منابع اختصاص دارد در اسرع وقت ارائه دهند.
رئیس سازمان برنامه بودجه تصریح کرد: سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ بایستی سریعاً تهیه و به هیات دولت ارائه شود که بعد از تصویب در هیات دولت، سطح اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ اوایل آبان ماه به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :