19 دی: دادگاه سوئد در ادامه اقدامات یک‌طرفه و سیاسی‌کاری خود، عملا امکان حضور ۳ شاهد برای حضور در دادگاه و شهادت به نفع حمید نوری را غیرممکن کرد.
به گزارش میزان؛ آخرین دور از دادگاه تجدید نظر حمید نوری از روز دوشنبه، ۱۷ مهر آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
در همین خصوص «مجید نوری»، فرزند حمید نوری، جزئیات جدیدی در خصوص پرونده این شهروند ایرانی بازداشتی در سوئد ارائه داد.
تهدید به بازداشت شهود حمید نوری
مجید نوری گفت: در جدیدترین مورد، پس از درخواست و اصرار وکلای حمید نوری، دادگاه سوئد می‌پذیرد که شهود حمید نوری می‌توانند در دادگاه شهادت دهند و در کمال تعجب دادستان می‌گوید که اگر شهود حمید نوری بخواهند در دادگاه حاضر شوند ممکن است دستگیر شوند، و این از عجیب‌ترین رویداد‌های تاریخی و قضایی سوئد است که شاهدان یک طرف دادگاه تهدید به بازداشت می‌شوند.
وی با بیان این که این موضوع به معنای آن است که قرار است روند دادگاه کاملا یک‌طرفه باشد، گفت: قرار است شهود حمید نوری به صورت ویدئو کنفرانس در دادگاه شهادت دهند، اما روند اداری مربوط به حضور شاهدان در دادگاه بسیار دیر صورت می‌گیرد و به عنوان مثال ترجمه نامه مربوط به حضور شاهدان حمید نوری که ۱۰ سطر هم بیشتر نبوده یک ماه به طول می‌انجامد و تعمدا به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا نامه مربوط به آن دیر به ایران می‌رسد.
مجید نوری گفت: علاوه بر مدت زمانی که در سوئد برای تکمیل روند اداری حضور شاهدان در دادگاه صرف شده، بر اساس رویه معمول در میان کشورها، همین مقدار زمان نیز در داخل ایران باید برای روند اداری و وفراهم کردن مقدمات و شرایط صرف شود و عملا امکان شرکت کردن شهود در جلسه حتی به صورت ویدئو کنفرانس دیگر میسر نیست.
فرزند حمید نوری در پایان تاکید کرد: در این زمینه مقصر، تعلل و کارشکنی سوئدی‌هاست و عملا ۳ نفری که قرار بود در دادگاه به نفع حمید نوری شهادت دهند، نمی‌توانند در دادگاه حاضر شوند و فرصت حمید نوری برای بهره مندی از یک دادرسی منصفانه بر مبنای تحقیقات بی طرفانه، از بین می‌رود و این امر مهر تایید دیگری بر یک‌طرفه و سیاسی بودن دادگاه حمید نوری در سوئد است.
  • نویسنده :
  • منبع :