19 دی: سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که شمار جانباختگان زلزله ۶.۳ ریشتری افغانستان به بیش از ۳۲۰ نفر رسیده است.
به گزارش ایندیپندنت، سازمان ملل شنبه همچنین گفت که در این زلزله ممکن است که صدها تن نیز زخمی شده باشند.
زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۳ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد شنبه ۱۵ مهر ماه مناطق وسیعی از افغانستان را لرزاند.
مرکز این زمین لرزه اطراف شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان و عمق این زمین لرزه ۱۰ کیلومتر اعلام شده است. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در بخش هایی از ایران، ترکمنستان و ازبکستان هم کاملا احساس شد. پس از آن چند پس‌لرزه ۵.۵، ۴.۷، ۶.۳ و ۵.۹ ریشتری نیز ثبت شد.
خبرگزاری فرانسه به نقل از مرکزی زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد: احتمال تلفات بالا بسیار زیاد است. فاجعه بسیار وسیع است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل ضمن ابراز همدردی با قربانیان و آسیب دیدگان زلزله هرات اعلام کرد ایران آمادگی دارد در چارچوب همکاری های انسان دوستانه و بیانیه قازان روسیه نسبت به پذیرش و هدایت کمک‌های بین‌المللی به آسیب دیدگان زلزله اقدام نموده و خدمات مرزی خود برای اعطای کمک‌های بشردوستانه را افزایش دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با اظهار تاسف نسبت به جانباختن جمعی از شهروندان افغانستان در نتیجه زلزله هرات، با دولت سرپرستی و ملت همسایه، دوست و مسلمان این کشور ابراز همدردی کرد.
ناصر کنعانی ضمن ابراز تسلیت به خانواده های داغدار و مصیبت دیده و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مجروحان این حادثه طبیعی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خود را همدرد و در کنار ملت عزیز افغانستان می‌بیند.
  • نویسنده :
  • منبع :