19 دی: شورای رقابت در جلسه ششصد و هفتم خود قیمت درب کارخانه دو خودروی مونتاژی تیگارد X۳۵ و دایون Y۷ را تعیین و اعلام کرد.
به گزارش شورای رقابت، این شورا به استناد ماده ۳-۱ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری مصوب جلسه ۵۴۳ مورخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱، پس از بررسی پیشنهاد کارگروه خودرو، قیمت های محاسبه شده خودروهای تولیدی دو شرکت سانیار موتور پارسیان (تیگارد X۳۵) و خودروسازی ایلیا (دایون Y۷)، اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را با اکثریت آرا حاضران تصویب کرد.
همچنین شورای رقابت تصویب کرد با توجه به اینکه قیمت دو خودرو مذکور با شاخص رقابت پذیری موضوع بندهای ۳، ۴ و ۵ ماده ۳ دستورالعمل مذکور و تبصره بند ۵ مقایسه شد و دو خودرو در رتبه G قرار گرفتند، بر این اساس شرکت‌های تولیدکننده یک‌سال فرصت برای ارتقاء به رتبه بالاتر را خواهند داشت و در غیر این‌صورت عرضه کننده خودروهای مذکور اجازه افزایش قیمت را نخواهند داشت.
برپایه این گزارش، تیگارد X۳۵ به ۹،۸۵۲،۲۹۸،۳۴۵ ریال (۹۸۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۳۴ تومان) و دایون Y۷ به ۱۳،۸۲۲،۵۴۶،۰۸۷ ریال (یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۰۸ تومان) قیمتگذاری شد.

  • نویسنده :
  • منبع :