19 دی: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان با ظرفیت ۱۵ نفر و تجهیزات کامل به کشور افغانستان برای کمک به زلزله زدگان اعزام شد.

محمدعلی کاوسی روز یکشنبه اظهار کرد: براساس نوع دوستی، برادری و همسایگی، در پی وقوع زلزله در شمال غرب افغانستان که در بخش‌هایی از استان خراسان جنوبی نیز احساس شد، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان با ظرفیت، ۲ مربی و سگ جستجوگر، سه نفر تیم درمان اضطراری، پنج نفر نجاتگر و پنج نفر امدادگر اسکان اضطراری به همراه تجهیزات کامل از قبیل آمبولانس و خودروهای کمک دار به کشور همسایه اعزام شدند. 

وی با ابراز تاسف از وقوع زلزله مهیب افغانستان و جان باختن و مصدومیت شماری از شهروندان افغانستانی گفت: استان خراسان جنوبی به عنوان همسایه از همان زمان وقوع زمین لرزه، ضمن ارزیابی و اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق روستایی مرزی استان، آمادگی خود را برای برای کمک به مردم زلزله زده کشور افغانستان اعلام کرد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: با تماس رئیس سازمان امداد و نجات، تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر با تجهیزات کامل و به سرپرستی معاون امداد و نجات استان برای کمک و یاری به کشور افغانستان اعزام شد. 

وی افزود: تیم‌های استان خراسان جنوبی نهایت تلاش خود را برای کاهش آلام آسیب دیدگان به کار می‌گیرند. 

کاوسی روز گذشته از آماده باش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در پی وقوع زلزله در افغانستان خبر داد.

  • نویسنده :
  • منبع :