19 دی: در پی طوفان بر فراز دریاچه که باعث سیل ناگهانی در حوضه رودخانه تیستا در یک منطقه کوهستانی در شمال شرقی هند شد، حداقل ۵۵ نفر از جمله هشت نظامی ارتش هند کشته و بیش از ۱۴۰ نفر همچنان ناپدید هستند.
به گزارش هندوستان تایمز، به گفته ارتش هند، تا کنون ۱۴ سرباز مفقود شده اند و عملیات جستجو و نجات در منطقه همچنان ادامه دارد.
بر اساس آخرین اطلاعات، تعداد کشته شدگان به ۵۵ نفر افزایش یافته، ۲۷ جسد از منطقه سیکیم و بقیه از حوضه رودخانه تیستا در بنگال غربی کشف شده است.
اداره مدیریت بحران ایالت سیکیم (SSDMA) اعلام کرد که حدود ۲۴۱۳ نفر نجات یافته اند و ۱۲۰۳ خانه در سیلاب آسیب دیده است.
این نهاد افزود: تاکنون حدود ۲۵۰۶۵ نفر در این حادثه آسیب دیده اند و ۶۸۷۵ نفر نیز به کمپ های امدادی منتقل شده اند. چندین پل و جاده نیز آسیب دیده است.
آجی کومار میشرا، وزیر کشور هند، صبح روز یکشنبه با پرم سینگ تامانگ، نخست وزیر ایالتی سیکیم در محل اقامت وی ‌در گانگتوک دیدار کرد تا درباره وضعیت سیل های ناگهانی در این ایالت گفتگو کند.
میشرا در این نشست گفت: دولت هند از نزدیک وضعیت سیکیم را زیر نظر دارد و تمام حمایت ها و کمک های لازم برای ایالت در حال انجام است.
ارتش هند روز شنبه با ابراز تسلیت به خاطر از دست دادن ۸ جوان گفت: تلاش های هماهنگ جستجو و نجات برای یافتن و نجات ۱۴ سرباز گمشده باقی مانده و غیرنظامیان ادامه دارد.
بیشترین خسارت در سیل ناگهانی در رودخانه تیستا پس از شکستن سد ۱۲۰۰ مگاواتی در چونگتانگ در منطقه مانگان این ایالت رخ داد و پی از گذشت چند روز همچنان عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :