یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «این نبرد تشدید خواهد شد» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

از لحظه آغاز حمله حماس به مناطق تحت اشغال اسرائیل، تا این لحظه شمار کشته‌ها، زخمی‌ها و افرادی که به اسارت گرفته شده‌اند، رو به افزایش است. بنا بر آمار اعلام شده تعداد کشته‌های اسرائیل به هزار نفر رسیده است. در حال حاضر در اراضی اشغالی تمام فعالیت‌های اقتصادی متوقف شده و تمام فرودگاه‌های بین‌المللی اسرائیل پروازهای خود را لغو کرده‌اند و هزاران نفر از شهرک‌نشینان نزدیک به نوار غزه در حال فرار هستند. این نشان می‌دهد اسرائیل از درون آسیب‌پذیر است و رزمندگان فلسطینی با طراحی عملیات دیگری سعی خواهند کرد اسرائیل را شکننده‌تر و منزوی‌تر بکنند.
گفتنی است، اسرائیل در یک سال گذشته بعد از تشکیل کابینه‌ی افراطی نتانیاهو بارها به مسجد الاقصی حمله و به مقدسات اسلامی توهین کرده است و حرمت نمازگزاران را ریخته است. از سوی دیگر حمله‌ی پهپادی به دانشکده‌ی نظامی حمص در سوریه نشان می‌دهد که کابینه‌ی نتانیاهو یک کابینه‌ی تهاجمی و ماجراجو است. برای پایان دادن به ماجراجویی‌های این کابینه باید چنین عملیاتی طراحی شود.
از سوی دیگر طی ماه‌های گذشته دولت نتانیاهو با بحرانی بی‌سابقه در داخل اسراییل دست و پنجه نرم می‌کرد و این نارضایتی‌ها و تظاهرات گسترده حتی به عصیان بخشی مهم از ساختار نظامی و امنیتی اسراییل علیه نتانیاهو نیز رسیده بود بی‌تردید یکی از نقاطی که باعث آسیب پذیری و غافلگیری اسراییل از عملیات طوفان الاقصی شد، تأثیر همین نزاع‌های داخلی بوده است که مقاومت فلسطین وقت شناسانه از آن به سود خود بهره بردند.
البته بعید است این درگیری به زودی پایان یابد و احتمالاً طی مدت زمانی زیادی ادامه خواهد داشت. حملات حماس، حجم زیادی داشته و اسرائیل نیز به سرعت آماده حمله شد و حملات خود را آغاز کرد. طبیعی است که هر اندازه واکنش‌های اسرائیل تندتر باشد، طرف مقابل نیز واکنش‌های جدی‌تری نشان خواهد داد. اگر بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای برای پایان دادن به این جنگ ورود نکنند قطعاً دامنه‌ی جنگ به اراضی اشغالی و جبهه‌ی مقاومت در سایر نقاط منطقه کشیده خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :