19 دی: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری روز شنبه در افغانستان گفت: با توجه به شدت حادثه و نیاز مردم حادثه‌دیده، ۱۰ تیم امدادی از ایران به کشور افغانستان اعزام شد.
بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: روز یکشنبه۵۰ امدادگر، در قالب ۱۰ تیم عملیاتی از استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی و سازمان امداد و نجات هلال احمر به کشور افغانستان اعزام شدند. 
وی افزود: محموله امدادی شامل ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی، یکهزار تخته موکت، ۴ هزار تخته پتو، ۵۰۰ ست ظروف، ۵۰۰ بسته غذایی ۱۰روزه به همراه تجهیزات جست‌وجو و نجات، زنده‌یاب و تیم‌های آنست از خراسان رضوی به افغانستان انتقال پیدا کرد، همچنین لجستیک به کارگیری شده شامل ۳ دستگاه وانت آنست، ۶ دستگاه وانت کمک‌دار، ۳ دستگاه آمبولانس و ۵ دستگاه خودروی سنگین، به افغانستان اعزام شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که روز شنبه، ساعت ۱۰:۱۱ به وقت تهران اولین زمین لرزه ۶.۳ ریشتری، در عمق ۷ کیلومتری زمین، شمال غرب شهر هرات در کشور افغانستان به وقوع پیوست و احساس زمین‌لرزه در کشور ایران، به ویژه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، تیم‌های عملیاتی برای ارزیابی به روستا‌های مرزی اعزام شدند که خوشبختانه زمین‌لرزه در ایران بدون خسارت مالی و جانی بوده است.
وی افزود: با رصد و پیگیری حادثه از طریق مرکز EOC خراسان رضوی و تعامل و تبادل اطلاعات با جمعیت هلال‌احمر شهر هرات در خصوص خسارات احتمالی زلزله، به تیم‌های عملیاتی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی برای اعزام از طریق زمینی، اعلام آماده‌باش داده شد و به تیم واکنش سریع سازمان هلال احمر در استان‌های قم و قزوین برای اعزام هوایی نیز آماده باش اعلام شد.
گفتنی است؛ از روز شنبه چندین پس لرزه در افغانستان به وقوع پیوست و در نهایت در ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه به وقت تهران زمین لرزه اصلی به بزرگی ۶.۵ ریشتر، در عمق ۲۱ کیلومتری زمین، در منطقه زنده جان شهر هرات رخ داد.
  • نویسنده :
  • منبع :