19 دی: وزیران امور خارجه ایران و عراق خواستار اقدام هماهنگ و موثر کشور های اسلامی برای کمک به فلسطین و توقف حملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و نیز نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات فلسطین شدند.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فواد حسین وزیر امور خارجه جمهوری عراق در گفت‌وگوی تلفنی، ضمن رایزنی در خصوص روابط و مناسبات دوجانبه، در خصوص تحولات جاری در صحنه فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.
طرفین در این گفت‌ وگو بر ضرورت هماهنگی و انسجام کشورهای اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و درخواست از سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری نشست اضطراری این سازمان برای بررسی تحولات جاری فلسطین و حمایت از ملت فلسطین و مسجدالاقصی در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌ وگو، با تاکید بر حق مشروع ملت فلسطین برای مقاومت در برابر تجاوز و اشغال، عملیات خودجوش گروه‌های مقاومت فلسطینی را پاسخ طبیعی به تجاوزات مستمر و اقدامات افراطی رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسجدالاقصی و تداوم جنایات و کشتار علیه ملت فلسطین بویژه زنان و کودکان و اسرای فلسطینی دانست.
امیرعبداللهیان همچنین خواستار اقدام هماهنگ و موثر کشورهای اسلامی برای کمک به فلسطین و توقف حملات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه و کرانه شد.

  • نویسنده :
  • منبع :