19 دی: چندین شرکت هواپیمایی آسیایی به دیگر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ ملحق شده‌ و پروازهای خود را به مقصد و از سرزمین‌های اشغالی متوقف کردند.
به گزارش سی ان ان، به دنبال اجرای عملیات طوفان الاقصی که از روز شنبه با حمله گسترده نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه آغاز شد و همزمان با درگیری شدید بین نیروهای صهیونیست و حماس، کره‌ای ایر، تنها شرکت هواپیمایی کره جنوبی که پروازهای مستقیم بین اینچئون و تل‌آویو را انجام می‌دهد، پرواز روز دوشنبه خود را لغو کرد - اما گفت که یک پرواز برگشت از تل‌آویو به اینچئون انجام خواهد داد تا مردم را به خانه بازگرداند.
به گفته وزارت امور خارجه سئول، حدود 570 شهروند کره جنوبی در سرزمین‌های اشغالی و 360 گردشگر دیگر در این منطقه ساکن هستند. ایر ایندیا نیز به دلیل ایمنی مسافران و خدمه، پروازهای خود را به تل آویو تا 14 اکتبر به حالت تعلیق درآورده است.
شرکت هواپیمایی هنگ‌کنگ Cathay Pacific نیز پرواز روز سه‌شنبه خود را از تل‌آویو لغو کرد و گفت که از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد.
خطوط هوایی سراسر جهان از جمله خطوط هوایی یونایتد، امریکن ایرلاینز و دلتا ایر لاین نیز به دلیل تشدید تنش‌ها، پروازهای خود را با اختلال و لغو مواجه کرده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :