19 دی: مشاور امنیت ملی ترامپ گفت: پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه برای تشکیل جلسه سران اعضای دائم شورای امنیت همراه با ایران و آلمان را رد کردیم چرا که می‌خواهند ما را به بازگشت به این توافق وحشتناک وادار سازند.

رابرت او برایان روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان بی سی نیوز، در پاسخ به این سوال که اگر پوتین بازیگر بدی است چرا می‌خواهید با او در آمریکا دیدار کنید، اظهار کرد: ما نمی خواهیم پیش از انتخابات با ولادیمیر پوتین در آمریکا دیداری داشته باشیم.

وی افزود: پوتین پیشنهاد نشست سران پنج عضو دائم شورای امنیت را مطرح کرد اما ما آن را رد کردیم. این نشست فقط با روسیه نبود بلکه روسیه، آلمان، ایران و دیگر اعضای دائمی شورای امنیت بود تا آمریکا را به بازگشت به توافق وحشتناک برجام تحت فشار قرار دهند که از ابتدا فاجعه‌بار بود.

دونالد ترامپ هم عصر شنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به این سوال کهآیا پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشست سران پنج عضو دائم شورای امنیت به همراه ایران و آلمان را خواهید پذیرفت، اظهار کرد: فکر می‌کنم احتمالا نه.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: فکر می‌کنم ما تا پس از انتخابات منتظر بمانیم. ایران می‌خواهد من بسیار بد در انتخابات ببازم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا