19 دی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، نسبت به تلفات اخیر در غزه ابراز تاسف کرده است.
جوسپ بورل که برای دیدار با مقامات عمان به مسقط سفر کرده است، روز سه‌شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، ادعاها علیه عملیات نیروهای مقاومت را تکرار کرد و مدعی شد که عملیات حماس «توجیه پذیر نیست و هیچ چیز نمی تواند حمایت از آن را توجیه کند.»
بورل بدون اشاره به جنایات جدید صهیونیستها در غزه عنوان کرد که در تماس با وزیر امور خارجه ایران حملات حماس علیه اسرائیل را محکوم و نسبت به از دست دادن جان افراد ابراز تاسف کرد.
به گزارش ایرنا، امیرعبداللهیان نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به اقدامات افراطی و غیر انسانی نتانیاهو و رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر علیه مردم فلسطین، واکنش مقاومت را بخشی از پاسخ به این جنایات توصیف کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با انتقاد از بی تفاوتی غرب نسبت به جنایات سیستماتیک رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان اظهار داشت: اگر اروپا و غرب به دور از استاندارد دوگانه جنایات نتانیاهو را متوقف می‌کردند، شاید اکنون فلسطین شاهد این وضعیت نبود.
امیرعبداللهیان بر ضرورت تلاش جامعه جهانی برای حمایت از حقوق فلسطینیان تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :