19 دی: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تکذیب خبر ثبت تلفن همراه آیفون ۱۴ گفت: طبق برنامه جمع آوری آیفون‌های قاچاق ۱۴ و ۱۵ در سطح بازار ادامه پیدا خواهد کرد.
حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تداوم ممنوعیت واردات مسافری و تجاری آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ گفت: پیرو ابلاغیه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در هفته گذشته فرایند جمع آوری گوشی‌های آیفون قاچاق ۱۴ و ۱۵ از بازار آغاز شده و این روند ادامه داشته و خللی در اجرای آن صورت نگرفته است.
وی با تکذیب اظهارات رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص رجیستری آیفون ۱۴ گفت: موضوع رجیستر شدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزه‌ی استاندارد نیست و نباید در این خصوص اظهار نظری انجام شود.

در همین رابطه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز گفت: هرگونه خبری مبنی بر رجیستر شدن آیفون ۱۴ به نقل از بنده کذب محض است.

مهدی اسلام پناه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: استاندارد تلفن همراه مشمول استاندارد‌های اجباری نیست و به همان نسبت هم رجیستری هرگونه تلفن و دستگاهی که بخواهد به کشور وارد شود مشمول سیاست‌های کشور است و تشخیص آن با وزارتخانه تخصصی آن است و اگر خبری از طرف ما در مورد رجیستری آیفون ۱۴ نقل شده صحت ندارد و تکذیب می‌شود.
اسلام پناه تاکید کرد: رجیستر شدن هرگونه گوشی از جمله آیفون ۱۴ به تشخیص دستگاه‌های تخصصی و سیاست‌های کلان است و این خبر که به نقل از بنده نقل شده است را تکذیب می‌کنم.
بر اساس این گزارش رئیس سازمان استاندارد صبح سه شنبه در نشست خبری اعلام کرده بود که آیفون ۱۴ مشکل استانداردی ندارد و قرار است در آینده رجیستر (ثبت مالکیت) شود.


  • نویسنده :
  • منبع :