19 دی: رئیس پلیس بین الملل فراجا از دستگیری و استرداد فردی به اتهام سرقت به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از یکی از کشور‌های همسایه خبر داد.
سردار "مجید کریمی" گفت: در پی اعلام مراجع قضائی مبنی بر سرقت فردی از یکی از هموطنان، به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار معادل، ۱۲ میلیارد تومان موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. 
این مقام انتظامی افزود: در پی تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی صورت گرفته، این مجرم پس از انجام عمل مجرمانه اقدام به ترک کشور به صورت غیر قانونی کرده و به یکی از کشور‌های منطقه متواری می‌شود که بعد از ورود به کشور محل اختفا اقدام به مخفی کردن هویت واقعی خود کرده و با استفاده از هویت جعلی در آن کشور اقامت کرده است. 
سردار "کریمی" گفت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً مجرم را در کشور محل اختفاء ردیابی، شناسایی و مورد دستگیری قرار داد. 
رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش پلیس بین الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرز‌های ورودی کشور افزود: با استفاده از ظرفیت وابسته انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همکاری پلیس آن کشور، این مجرم از کشور محل دستگیری به کشور مسترد و تحویل مراجع قضائی شد.

  • نویسنده :
  • منبع :