19 دی: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد به زودی ۱۰ هزار معلم جدید در فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مدارس کشور حضور خواهند یافت.
میثم لطیفی روز چهارشنبه، در گفت وگویی با بیان اینکه به زودی ۱۰ هزار معلم جدید در فرآیند تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش در مدارس کشور حضور خواهند یافت، گفت: امسال‌ مجوزهای خوبی برای جذب معلم صادر شده از جمله اینکه در آزمون آموزگاری که ۲۸ هزار مجوز داده شده بود، ۱۷ هزار نفر پذیرفته شده و ۱۰ هزار داوطلب دیگر نیر در مرحله تکمیل ظرفیت جذب خواهند شد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی افزود: در حال حاضر سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش دفترچه تکمیل ظرفیت را تأیید کردند و در صورت انتشار از سوی سازمان سنجش ۱۰ هزار معلم دیگر به کلاس‌ها خواهند رفت و مشکلی برای کسری معلم نخواهیم داشت. هر زمان که سازمان سنجش اعلام کند، فرآیند ثبت نام آغاز می‌شود و با جایابی، داوطلبان به آموزش و پرورش معرفی می‌‎شوند. تلاش آموزش و پرورش این است که تا پایان این ماه این مسئله را حل و فصل کند.
وی اضافه کرد: در آزمون آموزگاری امسال، میانگین معدل کارشناسی ارشد پذیرفته شدگان ۱۷.۲۲ و میانگین معدل کارشناسی پذیرفته شدگان حدود ۱۶ بوده که این موارد برای ما نوید بخش است چرا که به ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش کمک می‌کند.
لطیفی یادآور شد: سال گذشته ۲۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشجویان دانشگاه‌‎های دولتی در آموزش و پرورش جذب شدند که امسال این رقم به ۴۰ درصد رسیده است. همچنین از این تعداد ۲۳ نفر دانشجوی نمونه و ۳۷ نفر از نیز از بنیاد ملی نخبگان و ۶۱ مخترع جذب آموزش و پرورش شدند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: سطح علمی آزمون امسال نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته که امیدواریم شاهد حضور معلمان نخبه با انگیزه برای تربیت نسل آینده در آموزش و پرورش باشیم.
  • نویسنده :
  • منبع :