19 دی: رهبر شیعیان نیجریه با تشکر از شرکت‌کنندگان در مراسم استقبال از وی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: بسیار خوشحالم که امروز چنین جمعیتی از مقاومت حمایت می‌کند و جز تشکر از شما عزیزان حرفی ندارم.
شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در سخنان کوتاهی در جمع شرکت کنندگان در این مراسم با اشاره به حضور دانشجویان، دانش آموزان و طلاب در فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز چنین جمعیتی از مقاومت حمایت می‌کند و جز تشکر از شما عزیزان حرفی ندارم.
وی با اشاره به وعده خداوند مبنی بر پیروزی حق بر باطل تصریح کرد: همه تحت آزمایش بزرگی هستیم و امید است انقلاب اسلامی تحول را در همه دنیا از جمله آمریکا و اروپا ایجاد کند تا زمینه برای ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.
بر اساس این گزارش، قرار است روز شنبه آینده مراسمی در تقدیر از وی در دانشگاه تهران برگزار شود.
شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه به همراه همسرش صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ مهرماه) با استقبال اقشار مختلف مردم و جمعی از تشکل های دانشجویی وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) شد.
جمعی از مردم و حامیان مقاومت نیز با حضور در فرودگاه به استقبال از وی آمدند. حاضرین در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌ فلسطین و تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید سردار سلیمانی و شیخ زکزاکی، حمایت خود را از رویکرد مقاومت در منطقه و آزادسازی قدس شریف اعلام و از تداوم تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اعلان انزجار کردند.
استقبال کنندگان از رهبر شیعیان نیجریه، دست نوشته هایی با مضامین شیخ زکزاکی الگوی مسلمان واقعی، شیخ زکزاکی چهره درخشان آفریقا، شیخ زکزاکی امید محرومان و مستضعفان آفریقا، شیخ زکزاکی علمدار اسلام ناب خوش آمدی به ایران و شیخ زکزاکی بدون شک اسرائیل از بین خواهد رفت، در دست داشتند.
آنها همچنین شعارهایی چون الله اکبر، مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا، اسراییل نابود است ، فلسطین پیروز است، مرگ بر آمریکا، ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه دار، سلام بر شیخ الزکزاکی، «خمینی آفریقا خوش آمدی به ایران» سر دادند.
این روحانی شیعه، همسر و یکی از فرزندانشان در دسامبر ۲۰۱۵ در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به منزل وی و حسینیه شهر "زاریا" در استان "کادونا"ی نیجریه که در آن مراسم اربعین حسینی برگزار شده بود، بازداشت شدند.
در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند و سه تن دیگر از فرزندان رهبر جنبش اسلامی نیجریه نیز یک سال قبل در مراسم روز جهانی قدس در سال ۲۰۱۴ به ضرب گلوله نیروی پلیس این کشور به شهادت رسیدند.
شیخ زکزاکی و همسرش نهایتاً سال ۱۴۰۰ توسط دادگاه عالی ایالت کادونا از تمام اتهامات وارده تبرئه و آزاد شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :