19 دی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های استاندار و سایر مقامات استان بوشهر و با تایید وزارت کشور، سفر اول لنج‌داران بوشهری به کشورهای حوزه خلیج فارس برای ورود کالاهای همراه ملوان( ته‌لنجی) ابلاغ شد.
اکبر پورات روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تمامی شناورهایی که فهرست و مشخصات آنها مورد تایید سازمان بنادر و استانداری بوشهر قرار گرفته و گواهینامه‌های لازم از مبادی رسمی دریافت کرده‌اند می توانند سفر اول خود به کشورهای حوزه خلیج فارس برای استفاده از مزایای کالای همراه ملوان (ته‌لنجی) را انجام دهند.
وی افزود: با توجه به نیازهای استان به کالاهای اساسی، از صاحبان این شناورها درخواست شده که کالاهایی مرتبط با معیشت مردم که قابلیت ارائه در استان داشته باشند به استان وارد کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: فهرست کالاهای همراه ملوان(ته‌لنجی) متناسب با مصوبات کارگروه ماده ۱۲ ساماندهی مبادلات مرزی تنظیم و در اختیار صاحبان شناورها قرار گرفته است.
پورات ادامه داد: ورود هر نوع کالا خارج از دستورالعمل ابلاغی ممنوع بوده و حکم کالای قاچاق دارد.
وی یادآور شد: خروج کالاهای همراه ملوان(ته‌لنجی) از این استان ممنوع است و مجوز داده شده به شناورها فقط برای ورود کالاهای مورد نیاز مردم استان بوشهر است.

  • نویسنده :
  • منبع :