19 دی: فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان درباره انتشار کلیپ بسیار کوتاه و تقطیع شده در فضای مجازی درباره ضرب و شتم یک شهروند بلوج توسط پلیس در ایست و بازرسی سهل آباد توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان جنوبی، سرهنگ حسین عرب اظهار کرد: به دنبال انتشار یک کلیپ در فضای مجازی و سوء استفاده برخی از اشخاص معاند و فرصت طلب مبنی ضرب و شتم یک شهروند بلوچ توسط پلیس، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار انتظامی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی نهبندان افزود: در راستای طرح برخورد با خودروهای شوتی و مبارزه با قاچاقچیان سوخت، ماموران حین کنترل خودروها در ایست بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان به یک دستگاه خودروی پراید نقره‌ای رنگ مشکوک می‌شوند.
وی افزود: همکاران به خودرو دستور ایست دادند ولی راننده خودرو بدون توجه به دستور ماموران اقدام به فرار و به یک دستگاه خودروی پژ و۴۰۵ برخورد کرده و همچنین باعث ایراد خسارت به عقب خودروی پژو می‌شود.
عرب گفت: به محض حضور ماموران در محل راننده درب‌های خودرو را قفل می‌کند که همین کار او موجب ایجاد ترافیک و اعتراض سایر شهروندان و رانندگان می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان اظهار کرد: ماموران با رعایت کلیه قوانین و مقررات و حقوق شهروندی راننده را دعوت به آرامش کرده و از وی به تکرار خواستند که با ماموران همکاری نماید تا خودروی حامل سوخت را به یگان انتظامی ببرند.
وی ادامه داد: اما متاسفانه راننده خودروی پراید توجه‌ای نکرده و اقدام به سر و صدا به قصد تحریک دیگران و توهین و فحاشی به ماموران و همچنین تهدید به آتش زدن خودش و خودرو کرد.
سرهنگ عرب بیان کرد: از آنجایی که اینکه راننده پراید مجدد با ضربه زدن عمدی به خودروی جلو قصد فرار داشته و نظر به حساسیت موضوع و شلوغی محل هرگونه اقدامی از سوی راننده خودرو مبنی بر آتش زدن و به خطر انداختن جان شهروندان و حتی خودش متصور بود و هیچ‌گونه توجهی به درخواست مکرر ماموران نداشته در نهایت ماموران به ناچار با شکستن شیشه عقب سمت شاگرد که هیچ سرنشینی نداشته وفقط مشک حاوی سوخت گازوئیل قرارداشت درب خودروی پراید را بازکردند و راننده ماشین پراید را بیرون آورند.
این مقام انتظامی ادامه داد: راننده خودرو به محض بیرون آمدن ضمن فحاشی مجدد، به سمت ماموران حمله کرده که با واکنش به موقع همکاران از این اقدام جلوگیری شد.
وی افزود: در نهایت راننده به همراه خودروی حامل سوخت قاچاق به پاسگاه سهل آباد دلالت و مراتب با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مرجع قضائی ارسال شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان در پایان یادآور شد: پلیس همواره خدمتگذار مردم بوده و شهروندان محترم بدون بررسی صحت مطالب منتشر شده در فضای مجازی، نسبت به انتشار آن اقدام نکنند و با بررسی و دقت بیشتر، فضا را برای فعالیت مغرضان و افراد ناآگاه فراهم نکنند.
عرب گفت: پلیس بر اساس وظایف ذاتی و قانونی خود، اقدامات اطلاعاتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام داده و با این تحرکات مذبوحانه به طور قاطع برخورد می‌کند.
  • نویسنده :
  • منبع :