19 دی: رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: مولدسازی املاک مازاد آموزش و پرورش گامی به سوی تکمیل مدارس نیمه تمام خیری است و در این مسیر به هیچ وجه مدرسه خیرسازی فروخته نخواهد شد.
ناصر قفلی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد پول املاک فروخته شده در مولد سازی به همان نهاد برمی‌گردد، افزود: در واقع هرچه آموزش و پرورش بسازد، ۱۰۰ درصد پولش به خود آموزش و پرورش برمی‌گردد؛ اینگونه از طریق مولد سازی املاک مازاد، یک مدرسه را واگذار می‌کنند و ۲۰ مدرسه نیمه کاره را تمام می‌کنند.
همچنین رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس نیز اظهار داشت: ملک خیری و وقفی که زمینش را خیر وقف کرده یا ساخته است، جزو طرح مولد سازی اموال قرار نمی‌گیرد.
حمیدرضا خان محمدی افزود: عواید فروش ملک مازاد وارد چندین مدرسه‌ای می‌شود که نیمه تمام است تا تمامش کند بدین ترتیب دانش‌آموزان می‌توانند در محیطی امن و با کیفیت درس بخوانند.
مجید پیروزان، مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز اظهار داشت: این امر از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت به آن دست زده و املاک مازاد خود را می‌فروشد و هزینه آن را در هر استانی خرج مدارس نیمه کاره همان استان می‌کند.
در ادامه عضو هیئت‌ مدیره جامعه خیرین مدرسه‌ساز ابراز امیدواری کرد که بتوان از طریق مولد سازی پروژه‌های نیمه تمام خیرساز را تکمیل کرد.
به گفته مجتبی ملا احمدی، هیچ پروژه خیرسازی قرار نیست در بحث مولد سازی قرار گرفته و فروخته شود.

  • نویسنده :
  • منبع :