19 دی: با سرعت گرفتن تحولات غرب آسیا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی‌های مهم سیاسی و دیپلماتیک سفر منطقه‌ای خود را آغاز کرد.
حسین امیرعبداللهیان ظهر امروز پنج شنبه (۲۰مهرماه) به منظور گفت‌وگو در خصوص مسائل دوجانبه ایران و عراق و همچنین مسائل منطقه‌ای تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.
وی قرار است در این سفر با «فؤاد حسین» همتای عراقی و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.
پس از این مذاکرات، امیرعبداللهیان بغداد را به مقصد بیروت ترک خواهد کرد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان پیش از عزیمت به بغداد درباره اهداف سفر به این کشور گفت: امروز سفر دوره‌ای را از عراق آغاز می‌کنیم و در ادامه در سوریه و لبنان با مقامات این کشورها رایزنی و مشورت خواهیم داشت.
وی افزود: صحنه‌های دلخراشی که نشانگر تلاش رژیم صهیونیستی برای قتل عام کردن مردم بی‌دفاع غزه و غیرنظامیان در غزه است را جهانیان در روزهای اخیر شاهد هستند.
وزیر امور خارجه بیان کرد: کمتر کسی است که اطلاعی نداشته باشد که ریشه اصلی بحران در منطقه غرب آسیا از زمانی شروع شد که رژیم جعلی صهیونیستی نسبت به اشغال سرزمین مادری فلسطینیان اقدام کرد.
امیرعبداللهیان عنوان کرد: این رژیم تاکنون صدها هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است و براساس آمارهای موجود بین‌المللی فقط ۳۳ هزار کودک توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.
وی ادامه داد: امروز تداوم جنایات جنگی نتانیاهو و صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان غزه، محاصره و قطع آب و برق و عدم اجازه برای ورود دارو و غذا شرایط را به گونه‌ای کرده است که صهیونیست‌ها به‌دنبال قتل عام همه مردم غزه هستند.
امیرعبداللهیان افزود: البته جنگی که ما امروز در غزه شاهد آن هستیم جنگ صهیونیست‌ها با یک گروه نیست بلکه جنگ صهیونیست‌ها با همه فلسطینیان است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مواضع کاملا آشکار و روشنی در این ارتباط دارد. البته اقدام خودجوش و تمام‌فلسطینی که در پاسخ به جنایات و تندروی‌های نتانیاهو در روز شنبه هفته جاری در سرزمین‌های اشغالی انجام شد بخشی از پاسخ مقاومت و فلسطینی‌ها به تداوم جنایات جنگی صهیونیست‌ها بود.
  • نویسنده :
  • منبع :