19 دی: معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به برگزاری همایش دو روزه نخبگان از فردا، گفت: در روز دوم همایش ۷۰۰ نخبه با مقام معظم رهبری دیدار دارند و ۷ نفر از نخبگان در محضر مقام معظم رهبری سخنرانی خواهند داشت.

یاسین کیخا در نشست خبری امروز با اشاره به جزئیات برگزاری سیزدهمین همایش ملی نخبگان، گفت: این همایش فردا دوشنبه، ۲۴ خرداد در سالن همایش نورالرضا با حضور رئیس‌جمهوری و ۷۰۰ نخبه برگزار می‌شود. 

وی اظهار کرد: در این نشست دو جایزه با حضور رئیس‌جمهوری اعطا می‌شود. یکی از آنها «جایزه کانون‌های تربیت دانش‌آموزان نخبه برای انقلاب اسلامی» است. این جایزه به کانون‌های نخبه‌پرور برتر با امضای رئیس‌جمهوری اختصاص خواهد یافت. 

کیخا با بیان اینکه این جایزه به ۳ کانون نخبه‌پرور برتر اعطا می‌شود، یادآور شد: جایزه دوم «بورس دانش‌آموزان نخبه انقلاب اسلامی» است. این بورسیه مربوط به دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار است. 

به گفته وی، این بورسیه به ۳ دانش‌آموز برتر نخبه مناطق کم برخوردار از استان‌های مختلف کشور اعطا می‌شود. 

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، خاطر نشان کرد: علاوه بر این‌ها تقدیر از «مادران نخبه‌پرور» را داریم و در این همایش از مادر سید اسماعیل نصراللهی دارنده رتبه ۲۵ کنکور علوم انسانی سال جاری تقدیر می‌شود که علی رغم محدودیت‌های جسمی توانسته است در کنکور سراسری شرکت کند و حائز رتبه ۲۵ شود. 

وی برنامه روز دوم این همایش را در روز سه‌شنبه ۲۵ مهرماه دانست و گفت: در این روز ۷۰۰  نخبه با مقام معظم رهبری دیدار خواهند داشت و از بیانات ایشان بهره‌مند خواهند شد. 

وی تاکید کرد: در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری، ۷ نفر از نخبگان سخنرانی خواهند داشت. 

به گفته کیخا، ۷۰۰ نخبه انتخاب شده در این دو روز از میان دارندگان مدال طلای المپیاد دانش‌آموزی، رتبه‌های زیر ۱۰ آزمون سراسری امسال، دانشجویان و استادیاران جوان برتر طرح کاظمی آشتیانی، برترین‌های طرح پسا دکتری یا طرح شهید چمران، طرح شهید رضایی و طرح احمدی روشن هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :