19 دی: وکیل حمید نوری گفت: کارشکنی سوئد مانع حضور شهود در دادگاه شد.

حسین جعفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره آخرین وضعیت پرونده حمید نوری در دادگاه سوئد افزود: دادگاه حمید نوری از ۲۱ دی ۱۴۰۲ شروع شده تاکنون ۱۴ جلسه دادگاه برگزار شده است.
وی گفت: ۱۸ مهر امسال هم پس از وقفه‌ای چند ماهه دور جدید رسیدگی پرونده این تبعه ایرانی در دادگاه تجدیدنظر از سر گرفته شد.
جعفری ادامه داد: یک ماه دیگر از دادگاه‌های تجدیدنظر باقی مانده و پس از آن حکم نهایی موکلم صادر می‌شود.
وکیل نوری در ادامه درباره حضور شهود برای دفاع از موکلش در دادگاه سوئد گفت: دادگاه مقررکرده بود که ایران شهودی را برای دفاع معرفی کند که ما هم ۱۷ شاهد در نظر گرفتیم، اما با کارشکنی مرجع قضایی سوئد شرایط حضور این شهود در دادگاه تجدید نظر فراهم نشد.
وی گفت: دعوتنامه شهود باید دو ماه پیش ارسال می‌شد، اما با کارشکنی که انجام شد تنها دو روز مانده به برگزاری دادگاه، به ما اعلام کردند.
جعفری افزود: این ۱۷ شاهد از میان افرادی انتخاب شده بودند که در دهه ۶۰ به اعدام محکوم شده بودند و مورد رافت اسلامی قرار گرفتند ضمن اینکه شاهدان تخصصی حقوقی هم معرفی شده بودند.
وکیل نوری تاکید کرد: شهود تخصصی حقوقی قرار بود صلاحیت دادگاه را بررسی کنند که قطعا رسیدگی به پرونده حمید نوری در صلاحیت این دادگاه نبود.
جعفری تصریح کرد: چنانچه شرایط حضور شهود ما در دادگاه میسر می‌شد روند پرونده موکل نیز تغییر می‌کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :