یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «افتضاح اخلاقی غرب در غزه» به قلم محمد سعادتمند بدین شرح است:

از آغاز طوفانی عملیات «طوفان الاقصی» شاهد موضع گیری شخصیت‌ها و کشورهای مختلف درباره این رویداد عظیم و سرنوشت ساز بوده‌ایم.
در جنگ‌های قبلی میان اسراییل و مقاومت فلسطین که غالباً با حمله پیشدستانه اسراییل و کشتار وسیع اولیه غیر نظامیان همراه می‌شد کشورهای غربی بلافاصله وارد عمل شده و برای جلوگیری از انتقام مقاومت، دو طرف را به خویشتن داری دعوت می‌کردند.
اما این بار که حمله اولیه از جانب مقاومت صورت گرفته و تعداد زیادی صهیونیست کشته و اسیر شده‌اند نه تنها حرفی از خویشتنداری طرفین به میان نمی‌آورند بلکه با بی شرمی تمام حتی اسراییل را تشویق به کشتار و به اصطلاح انتقام گرفتن هم می‌نمایند!
غربی‌ها عادت کرده‌اند که همیشه در مقابل کشته شدن یک صهیونیست دهها و صدها غیر نظامی فلسطینی توسط رژیم اشغالگر به شهادت برسند و طبق این معادله اکنون که بیش از هزار صهیونیست کشته شده‌اند لابد غربی‌ها توقع دارند که حداقل ده هزار غیر نظامی فلسطینی به خاک و خون کشیده شوند تا به زعم خود بازدارندگی متلاشی شده اسراییل را ترمیم نموده باشند. بازدارندگی که هرگز قابل‌ترمیم نخواهد بود؛ آن سبو بشکست و آن باده بریخت!
اما در این بین علاوه بر غیر قابل‌ترمیم بودن شکست و افتضاح باورنکردنی اسراییل مساله دیگری که به همان اندازه از اعتبار و حیثیت افتاده، ژست اخلاق مدارانه دروغین، نژادپرستانه و منافقانه غربی‌هاست. این واقعیت عینی عملکرد آنهاست به گونه‌ای که حتی بسیاری از روشنفکران و متفکرین غربی هم به این دورویی غیر اخلاقی غرب اذعان کرده و از اینکه کشورهای غربی همواره ادعای حمایت از حقوق بشر نموده و در این زمینه به کشورهای دیگر امرو نهی کرده و دستورالعمل حقوق بشری صادر می‌کنند اظهار شگفتی و حتی انزجار می‌نمایند.
حقوق بشر فقط تا جایی برای آنها موضوعیت دارد که کاملاً هماهنگ با منافعشان باشد، اگر روسیه به اکراین حمله کند چون خلاف منافع غرب است روسیه جنایتکار است و باید به شدت تنبیه و تحریم شود اما اگر اسراییل به لبنان و سوریه و فلسطین طی دهها سال و تقریباً روزانه حمله کند نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه آنها حتی حق دفاع از خود و حمله علیه این رژیم تجاوزگر را هم نخواهند داشت.
 در حالی که طبق قوانین بین المللی که همین کشورهای غربی آن را نوشته و تصویب کرده‌اند هم اکنون اسراییل در اراضی 1967 فلسطین، بخشی از مزارع شبعا در لبنان و در بلندی‌های جولان سوریه اشغالگر به حساب می‌آید و این کشورها حق دارند برای آزادی سرزمینهای خود اقدام نظامی انجام دهند و طبق همین قوانین و پروتکل‌ها، کشورهای عضو سازمان ملل بایستی از حق کشورهای تحت اشغال برای آزادسازی سرزمین‌های خود حمایت نمایند.
با این توصیفات موضع گیری کشورهای غربی در حمایت بی‌شرمانه از رژیم اشغالگر نه تنها کاملاً غیر انسانی و غیر اخلاقی است بلکه حتی طبق قوانین خودشان کاملاً غیر قانونی نیز می‌باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :