19 دی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشستی که قرار است سازمان همکاری‌های اسلامی ۲۶ مهرماه برگزار کند، گفت: پیشنهاد برگزاری این اجلاس را وزیرامورخارجه ایران ارائه داد.
عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه جنایت جنگی محسوب شده و نیازمند توجه جهانی است. بر همین اساس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجموع رایزنی‌هایی در این حوزه بررسی کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: وضعیت اسفبارانسانی در غزه نیازمند تحرک بین المللی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه است که البته رژیم صهیونیستی تمام مسیرهای امدادرسانی را مسدود کرده است. حتی کامیون‌هایی که از کشور مصر و مرز رفح برای مردم فلسطین ارسال شده بود، توسط صهیونیست‌ها مورد هدف قرار گرفت.
نماینده مردم سمنان در مجلس با اشاره به رایزنی‌های کمیسیون امنیت ملی مجلس با رییس هلال احمر کشور یادآورشد: هلال احمر با وزارت امور خارجه و دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره رایزنی‌هایی برای ارسال کمک‌های مورد نیاز از طریق مصر به مردم غزه انجام داده است.
سازمان همکاری‌های اسلامی ۲۶ مهرماه تشکیل جلسه می‌دهد
گلرو با اشاره به نشستی که قرار است سازمان همکاری‌های اسلامی ۲۶ مهرماه برگزار کند، گفت: پیشنهاد برگزاری این اجلاس را وزیرامورخارجه ایران ارائه داد که اقدام مهم و کاربردی از سوی سازمان همکارهای اسلامی است تا موضع سیاسی واحد و قاطع در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین صادر شود.
این نماینده مجلس یادآور شد: امروز دوشنبه (۲۴ مهرماه) نیز وبیناری در سطح روسای مجالس کشورهایی اسلامی و عربی به پیشنهاد آقای قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ایران برگزار خواهد شد تا رایزنی‌های مشترکی برای نحوه امدادرسانی به مردم مظلوم غزه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی درباره سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بیروت تصریح کرد: این سفر در جهت حمایت از ملت مظلوم فلسطین، سفری به موقع، لازم، مهم و ضروری بود.
مردم فلسطین و غزه از سفر امیرعبداللهیان به منطقه قدردانی کردند
گلرو اضافه کرد: مردم فلسطین از این سفر استقبال کرده و ساکنان غزه هم پیام تشکر و قدردانی ارسال کرده و این سفر را سبب پشتیبانی و دلگرمی دانستند.
وی افزود: سفرامیرعبداللهیان به لبنان و سایر کشورهای منطقه پیامی واضح و روشن به رژیم صهیونیستی است و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم غزه ایستاده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضرورت اقدامات کشورهای اسلامی برای دفاع از مردم فلسطین خاطرنشان کرد: نشست سازمان همکاری‌های اسلامی همراه با موضع واحد سبب حمایت جمیع کشورهای عربی و اسلامی از مردم غزه خواهد شد.
  • نویسنده :
  • منبع :