19 دی: وکیل سابق و مشاور حقوقی مرحوم داریوش مهرجویی با بیان اینکه خانواده این مرحوم هنوز در شوک هستند، گفت: اظهاراتی از من نقل می‌شود که صحت ندارد و باید از گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار کذب پرهیز شود.
فرهنگ سروری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته با حضور خبرنگاران اظهاراتی مبنی بر وقوع سرقت مطرح شد که این مسائل نظر آنها بود و اکنون گروهی از اداره آگاهی در مورد این پرونده در حال بررسی هستند؛ اظهاراتی از من نقل می‌شود که صحت ندارد اما غیر از اینکه وکیل ایشان بودم، بیش از ۳۰ سال است که دوست خانوادگی ایشان هم بودم.
وی یادآور شد: پیش از این مشاوره حقوقی و وکیل مرحوم مهرجویی بودم اما با توجه به فوت ایشان وکالت زایل شده است و هنوز به لحاظ قانونی وکالت این پرونده را برعهده ندارم.
سروری ادامه داد: اولیای دم و ورثه آقای مهرجویی و همسر وی اکنون پسر و دو دختر ایشان هستند و فکر می‌کنم مادر مرحومه محمدی فر نیز زنده هستند که اگر یکی از این افراد وکالت به من بدهد این امور پیگیری خواهد شد.
وکیل سابق و مشاور حقوقی داریوش مهرجویی گفت: خانواده آقای مهرجویی هنوز در شوک هستند. با پسر و دختر آقای مهرجویی در خارج از کشور تماس داشتم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ام؛ این اتفاق همه را غافلگیر کرده است.
وکیل سابق و مشاور حقوقی مرحوم داریوش مهرجویی درخواست کرد از گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار کذب پرهیز شود تا ظرف چند روز آینده برررسی‌های لازم صورت گیرد و از طریق منابع رسمی اطلاعات لازم اعلام شود.
بر اساس این گزارش، داریوش مهرجویی کارگردان سینمای ایران، ۲۲ مهر در ویلایی در فردیس کرج به همراه همسرش به قتل رسید. مرکز اطلاع رسانی پلیس البرز ساعت یک بامداد ۲۳ مهر اعلام کرد که علت فوت این کارگردان از سوی پلیس در دست بررسی است و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز گذشته ۲۳ مهر به دنبال انتشار خبر تلخ و ناگوار درگذشت داریوش مهرجویی و همسرش، با برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ در محل وزارتخانه با نهادها و دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی و دریافت گزارش‌های کامل، سازمان سینمایی و مرکز حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مسئول پیگیری و گزارش درباره این پرونده کرد.
به دنبال آن، رییس سازمان سینمایی اعلام کرد از همه ظرفیت‌های خود برای پیگیری این واقعه و شناسایی و مجازات عامل یا عوامل این جنایت نابخشودنی استفاده خواهد کرد و تا حصول نتیجه و روشن شدن همه ابعاد ماجرا ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.
پیرو این گزارش رئیس جمهور ضمن عرض تسلیت به مناسبت فقدان این هنرمند برجسته به خانواده ایشان و جامعه هنری کشور، به بخش‌های انتظامی و امنیتی دستور داد تا با جدیت و سرعت مضاعف موضوع مورد بررسی قرار گرفته و نتایج اقدامات به مردم نیز اطلاع رسانی شود.
رئیس قوه قضاییه نیز امروز دوشنبه (۲۴ مهر) در نشست شورای عالی قوه قضاییه به موضوع قتل یک کارگردان سینما و همسرش نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از همان ابتدای امر، مسئولان قضایی مربوطه به موضوع ورود کرده و من نیز شخصاً پیگیری و تاکید کردم که با بهره‌گیری از همه امکانات، هر چه سریع‌تر قاتل یا قاتلان شناسایی شوند و پرونده آنها با سرعت و دقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود تا خدای‌ناکرده امنیت روانی مردم مورد خدشه قرار نگیرد؛ این قبیل موضوعات چنانچه با سرعت و دقت در رسیدگی همراه باشد موجب تزریق احساس امنیت هر چه بیشتر به مردم و شهروندان می‌گردد و در نقطه مقابل چنانچه در بررسی‌ها و رسیدگی‌ها به این مقولات و موضوعات متناظر، تعلل صورت گیرد، افراد منافق و سودجو شروع به تحریک و انتشار مطالب کذب و القاء ترس و ناامنی می‌کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :