19 دی: رئیس جمعیت هلال‌احمر از ادامه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین خبر داد و گفت: برای برپایی بیمارستان صحرایی در نزدیکی مرز غزه و مداوای مردم مجروح فلسطین در حال رایزنی هستیم.
پیرحسین کولیوند روز دوشنبه در همایش اخلاق امدادگری اظهار داشت: برگزاری این همایش با حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به فلسطین مقارن شده است؛ اتفاقاتی که هم اکنون در غزه در حال وقوع است، در هیچ کجای دنیا رخ نداده که جهانیان در برابر آن سکوت کنند. امکان امدادرسانی و حتی ارسال اقلام اولیه زیستی برای مردم فلسطین و غزه وجود ندارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال تلاش و رایزنی هستیم تا از طریق مصر و در منطقه‌ای در کنار مرز غزه بیمارستان صحرایی برای مداوای مردم ایجاد کنیم.
کولیوند با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق در هلال احمر و در امدادگری توضیح داد: رعایت اخلاق امدادگری باعث ارتقای سرمایه اجتماعی هلال‌احمر می‌شود و از سویی، تمام اقدامات داوطلبانه و بشردوستانه داخلی و بین‌المللی هلال‌احمر در راستای اخلاق امدادگری انجام می‌شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: اخلاق در عوامل فردی، مدیریتی، سازمانی، شغل، حرفه و همچنین اخلاق فراسازمانی از جمله مولفه‌های مهم و مورد توجه در همایش اخلاق امدادگری است.
گفتنی است؛ کولیوند روز گذشته نیز با محکوم کردن حمله صهیونیست ها به کادر درمان و امدادگران فلسطینی آن را خلاف قوانین بین المللی دانست و اعلام کرد: مذاکراتی با کشورهای منطقه در حال انجام است تا اقلام زیستی و امدادی به غزه ارسال شود.

  • نویسنده :
  • منبع :