19 دی: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سازمان با یکی از پلتفرم‌های بزرگ در چین توافقنامه‌ای امضاء کرده تا از بستر این پلتفرم برای صادرات کالا استفاده شود، گفت: تاکنون توانسته‌ایم چهار محصول از جمله زعفران و گلاب را در بستر این پلتفرم عرضه کنیم.
مهدی ضیغمی در همایش روز ملی تجارت الکترونیکی، با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت وظیفه دارد تا در بحث تسهیل‌گری تجارت با شرکت‌ها و کشورهای خارجی بسترسازی کند و زیرساخت را برای صادرکنندگان فراهم آورد، اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال به دلیل اینکه قیمت‌های جهانی حوزه انرژی به خصوص پتروشیمی و فولاد کاهش ۳۰ درصدی داشت، صادرات ایران به لحاظ وزنی ۲۹ درصد افزایش داشت و به لحاظ ارزشی دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
او با بیان اینکه با توجه به اهمیت استفاده از پلتفرم‌های دیجیتالی برای صادرات در یکسال گذشته سازمان توسعه تجارت ایران با چند پلتفرم از جمله تیک‌تاک، وی‌چت و ... مذاکراتی داشته است، گفت: در نتیجه با یک از پلتفرم‌های بزرگ در چین توافقنامه‌ای امضاء کردیم تا بتوانیم از بستر این پلتفرم برای صادرات کالا بهره بگیریم.
وی افزود: تا کنون توانسته‌ایم چهار محصول از جمله زعفران و گلاب را در بستر این پلتفرم عرضه کنیم که البته از این بستر برای صادرات سایر کالاها نیز می‌توان استفاده کرد و این موضوع یک فرصت برای کشور است. ضمن اینکه می‌توانیم در ادامه این مسیر پلتفرم‌های داخلی را به پلتفرم‌های خارجی وصل کنیم تا پلتفرم‌های ما در قالب مراکز تجارت، نماینده بخش قابل توجهی از برندهای ایرانی باشند و مسائل آنها را پیگیری کند.

  • نویسنده :
  • منبع :