19 دی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر گفت‌وگوی تلفنی خود با وزیر امورخارجه ایران ‌خاطرنشان کرد که از تهران خواسته است تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفت‌وکوی تلفنی خود با وزیر امورخارجه کشورمان خبر داد.
وی نوشت: با حسین امیرعبداللهیان درباره وضعیت غزه گفت‌وگو کردم. موضع اتحادیه اروپا در همه حال برای محکومیت تروریسم و محافظت از غیر نظامیان روشن است.
بورل ادامه داد: به نفع همه است که از گسترش درگیری‌ها جلوگیری شود. از ایران نیز خواستم تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند.
پیش از این، وزیر امور خارجه با بیان اینکه گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه‌اش تغییر نقشه جغرافیایی رژیم صهیونیستی است،‌ گفت: هرگونه اقدام پیشدستانه در ساعت‌های پیش رو متصور است.
نوار غزه پس از عملیات غافلگیرکننده جبهه مقاومت فلسطین (حماس) علیه شهرها و شهرک‌های صهیونیستی موسوم به «طوفان الاقصی» هدف حملات سهمگین رژیم صهیونیستی قرار گرفته است که در نتیجه آن بیش از ۲۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان بی دفاع فلسطینی در غزه در حالی ادامه می‌یابد که این رژیم از ساکنان مناطق شمالی نوار غزه خواسته است تا هرچه سریعتر خانه‌های خود را ترک کنند تا آنها بتوانند عملیات زمینی را در این منطقه آغاز کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :