19 دی: در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین درخصوص تحولات منطقه تبادل نظر کردند.
حسین امیرعبداللهیان سیاست‌های غیر سازنده آمریکا و تشویق رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن برای انجام حملات بیشتر علیه غیر نظامیان در غزه را عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.
امیرعبداللهیان افزود: این در حالی است که  شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در جهان در محکومیت اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و زنان و کودکان در غزه هستیم.
وزیر امور خارجه کشورمان افزود: متاسفانه روزانه بین سیصد تا هفتصد غیرنظامی در غزه به شهادت می رسند و با توجه به محاصر غزه و بسته بودن کریدور بشردوستانه، امکان ارسال دارو و غذا برای ساکنین غزه وجود ندارد.
جوزف بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز در این گفت‌وگو گفت: گسترش تنش‌ها در منطقه بسیار خطرناک است و لازم است تمامی طرف ها خویشتن داری پیشه کنند. ما هم در اتحادیه اروپا به تلاش ها جهت توقف جنگ ادامه می دهیم.
بورل خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا بر باز شدن کریدور بشر دوستانه برای کمک به غیرنظامیان غزه تاکید دارد.
بورل همچنین بر نقش مهم ایران در کاهش تنش ها در منطقه تاکید کرد و به لزوم حل موضوعات کنسولی میان ایران و اتحادیه اروپا اشاره نمود.

  • نویسنده :
  • منبع :