19 دی: مشاور رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اولین محموله وارداتی شیرخشک نوزادان وارد گمرک شده و طی دو هفته آتی ۴ میلیون قوطی توزیع خواهد شد، تاکید کرد که این واردات به صورت مقطعی خواهد بود و پس از اشباع بازار متوقف خواهد شد.
دکتر سجاد اسماعیلی با بیان اینکه در زمینه تامین شیرخشک مورد نیاز نوزادان اقدامات اساسی و زیرساختی در چند ماه گذشته در سازمان غذا و دارو انجام شده است، گفت: در همین زمینه بازدیدهای میدانی از کارخانجات تولید کننده، گمرک و شرکت‌های پخش انجام شده است.
وی گفت: برنامه توزیع شیرخشک براساس نرخ موالید اصلاح شده ۱۴۰۲ به معاونت‌های غذا و دارو تمامی استان‌ها ابلاغ شده است و معاونت‌ها موظف به نظارت و رصد میدانی هستند. علاوه بر آن به تمام شرکت‌های توزیع کننده شیرخشک بخشنامه زده شده که در روزهای تعطیل نیز موظف به توزیع شیرخشک هستند. این اقدامات باعث شده که در حال حاضر مشکل حاد و بحرانی در زمینه تامین شیرخشک نداشته باشیم.
اسماعیلی به مشکلات ارزی جهت تامین شیرخشک در چند ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مشکلات ارزی رفع شده و تولیدکنندگان با جدیت وارد عرصه شده و تولیدات خود را افزایش داده‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه برای تامین کسری نیاز شیرخشک، برنامه واردات فوریتی داده شد، تاکید کرد: این واردات به صورت محدود، مقطعی و کوتاه مدت تا زمان اشباع بازار انجام خواهد شد. در حال حاضر هم اولین محموله‌ها به گمرک رسیده و در حال نمونه‌برداری و آزمایشات کیفی است.
اسماعیلی در همین راستا گفت: به این ترتیب ظرف دو هفته آینده حدودا چهار میلیون قوطی شیرخشک از طریق واردات تامین خواهد شد و بعد از آزمایشات و تاییدات کیفی آزمایشگاه کنترل مرجع به سرعت در بازار داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :