19 دی: حسین امیر عبداللهیان ساعتی پیش در فرودگاه جده عربستان گفت که جنایتی که در حمله رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه صورت گرفت ، برای مسلمانان و هر انسان دارای وجدان آگاه در جهان غیر قابل تحمل است.
امیر عبداللهیان که برای شرکت در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی به عربستان رفت در فرودگاه جده به خبرنگاران افزود: ساعتی قبل یک بیمارستان در غزه هدف حمله بمب های رژیم صهیونیستی قرار گرفت که براساس اطلاعاتی که داریم تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از بیماران، کادر پزشکی و درمانی و همراهان بیمارانی که در این بیمارستان بودند، به شهادت رسیدند و این جنایتی غیر قابل تحمل است.
وی ادامه داد: از روز دوم حملات رژیم صیهونیستی که با هدف نسل کشی در غزه شروع شد، از دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی OIC خواستار نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو شدیم که در نهایت مقرر شد نشست کمیته اجرایی این نهاد در محل دبیرخانه این سازمان در جده به میزبانی ریاض برگزاری شود.
امیر عبداللهیان درباره هدف این نشست اظهار کرد: درباره اهداف مشخصی که در این نشست داریم امروز تبادل پیامی با فیصل بن فرحان وزیرامور خارجه عربستان داشتیم و تاکید ما بر سه محور است که شامل یک توقف فوری جنایت رژیم صهونیستی علیه غیر نظامیان در غزه، دوم باز شدن معبری برای انتقال آب، غذا، دارو و سوخت برای مناطق مختلف غزه و سوم با اقداماتی که صیهونیست ها در کوچ اجباری مردم منطقه دارند، بشدت مقابله شود.
وی افزود: با وزیر خارجه عربستان رایزنی و توافق کردیم که یک قطعنامه پایانی قوی توسط اعضای شرکت کننده صادر کنیم تا شاهد یک اقدام جمعی جهانی برای توقف جنایت علیه بشریت، نسل کشی و قتل عام که رژیم جعلی و کودک کش به راه انداخته؛ باشیم.
گفتنی است؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب به منظور شرکت در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌های اسلامی در صدر هیاتی عازم جده عربستان شد.

  • نویسنده :
  • منبع :