19 دی: چندی پیش بود که معاون وزیر رفاه با اشاره به تغییر دسته‌بندی درآمدی خانوارها از «دهک» به «صدک»، اعلام کرد که احتمال اضافه، حذف و تغییر میزان «یارانه» خانوارها وجود دارد و این درحالیست که روز گذشته سخنگوی دولت نیز از ارتقای شیوه دهک‌بندی‌ها به صدک‌بندی خبر داد و گفت که به جای اینکه فردی از نظر مالی در ۱۰ دهک باشد، هر دهک به ۱۰ قسمت تقسیم می‌شود.

در همین راستا سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درخصوص آخرین جزئیات برای اصلاح دهک‌بندی‌ها به ایسنا، می‌گوید: حسب دستور رئیس‌جمهوری دهک ۶ و ۷ درآمدی نیز به دهک‌های مشمول افزایش یارانه در صورت خرید از اقلام پیش‌بینی شده در طرح کالابرگ اضافه شده است. پیشرفت‌های خوب و مطلوبی هم داشته‌اند که همکاران ما در حوزه معاونت رفاه و اقتصادی جزئیات آن را تبیین کردند. 

وی ادامه داد: در رابطه با دهک‌بندی‌ها و صدک‌بندی‌ها، قانون‌گذار تکلیف کرده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به بازنگری در دهک‌بندی‌ها اقدامات جدیدی را انجام دهد؛ به این معنی که با استمداد از پایگاه رفاه ایرانیان، در صورت نیاز به اصلاح، اقدام کنند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همکاران ما مشغول هستند و بحث صدک‌بندی نیز از گذشته بوده است؛ از صدک به دهک می‌رسیم. امکان دارد بخشی از کسانی که در دهک‌های بالا هستند، در دهک‌های پایین‌تر و افرادی که در دهک‌های پایین بودند در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. 

مرتضوی در همین راستا اعلام کرد که همکاران در حال انجام کار مطالعاتی جامعی هستند که به محض حاصل شدن نتایج، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :