19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خبر ساخت مسکن ۲۵ متری باید در ایام نوروز مطرح می شد زیرا دروغ ۱۳ است.
سیدصولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نمایندگان به بهانه تشکیل تعاونی به نزد من آمد، در پاسخ به وی گفتم ما از تشکیل تعاونی مسکن استقبال و حمایت می‌کنیم و اصلا بحثی از متراژ  واحدهای مسکونی بیان نشد.
وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که مگر وزارت تعاون متولی ساخت‌ مسکن است؟
وی تصریح کرد: تا امروز ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی با درج نام و نام خانوادگی و کد ملی و محل زندگی ثبت شده است که رکود جدیدی در تاریخ اشتغال کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: در ۱۹ سال گذشته این رکورد طی تابستان امسال بی‌سابقه بوده است و می توان گفت که رکود ۱۹ سال گذشته در حوزه اشتغال، در دولت سیزدهم با همت سرمایه‌گذاران، کمک مردم و علاقه‌مندی کارآفرینان شکسته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: از همه کسانی که در وزارتخانه‌های مختلف زحمت کشیده‌اند، قدردانی می‌کنم.
مرتضوی همچنین خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری یک درصد کاهشی بوده است.
وی درباره جایگزینی صدک بندی به جای دهک بندی هم توضیح داد: صدک بندی ها ممکن است مقداری بار مالی برای دولت داشته باشد ولی در صورت اجرا، شناسایی و تخصیص اعتبارات خانوارهای مشمول، به شدت تخصصی خواهد شد.
وزیرکار تعاون ورفاه اجتماعی با بیان اینکه اشتغال خالص یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و کسانی که بیمه بیکاری می‌گیرند؛ خاطر نشان کرد: اگر بیمه بیکاری در سال را ۱۸۰ هزار نفر محاسبه کنیم و بازنشستگان را حدود ۳۰۰ هزار نفر تخمین بزنیم نزدیک به ۱ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر به روایت مرکز آمار ایران اشتغال ایجاد شده است که ۹۰۷ هزار نفر آن اشتغال خالص است.
مرتضوی با بیان اینکه افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۱ درصد به ۴۱.۶ درصد و نرخ بیکاری از ۸.۹ درصد به ۷.۹ درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: همچنین نرخ بیکاری جوانان از ۲۳ درصد به ۲۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان از ۱۳.۲ درصد به ۱۲ درصد کاسته شده است.
وزیر کار با بیان اینکه اشتغال ناقص از ۹.۲ درصد به ۷.۹ درصد کاهش داشته تصریح کرد: سهم اشتغال فارغ‌التحصیلان از کل اشتغال کشور از ۲۶.۵ درصد به ۲۶.۸ درصد افزایش یافته است. همچنین اشتغال تمام‌وقت از ۷۲.۶ درصد ارتقا پیدا کرده و نرخ مشارکت اقتصادی زنان از ۱۳.۷ درصد به ۱۴.۶ درصد افزایش را تجربه کرده است.
به گفته وی نرخ بیکاری زنان از ۱۷.۲ درصد به ۱۵.۴ درصد کاهش یافته و اشتغال زنان از ۱۱.۳ درصد به ۱۲.۳ درصد افزایش یافته و در مجموع در ۲۱ استان نرخ بیکاری روند کاهشی داشته است.
مرتضوی گفت: براساس آخرین گزارش سامانه رصد در هفت‌ماهه امسال ۶۵۵ هزار فرصت شغلی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این سامانه با حد و رسم، نام و نام خانوادگی و کد ملی ثبت شده که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور است. در ۱۹ سال گذشته این رکورد تابستان امسال بی‌سابقه بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :