19 دی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم، گفت: اپراتورهای بخش خصوصی برای افزایش قیمت باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند.
عیسی زارع‌پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعلا برنامه ای برای گران کردن بسته‌های اینترنت همراه نداریم.
وی افزود: اگر اپراتورهای بخش خصوصی بخواهند افزایش قیمت بدهند، باید از کمیسیون تنظیم مقررات مجوز دریافت کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مهلت اعلام شده دوماهه برای بررسی وضعیت اینترنت گفت: این یک مهلت دوماهه نبوده بلکه کمیته‌ای برای بررسی وضعیت اینترنت در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار شد.
زارع پور افزود: دلایلی استخراج شد برخی از این دلایل تاریخی است و من بارها در صحبت‌هایم اشاره کرده‌ام که در برخی زیرساخت‌های شبکه، سرمایه‌گذاری لازم در گذشته صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: راهکارهای کوتاه‌مدتی نیز پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم. اکنون حدود دو ماه است که زمان تاخیر در شبکه حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است و داشبوردهای مدیریتی این را نشان می‌دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: این مسیر ادامه دارد و ما هر روز برای ارتقای کیفیت شبکه در تلاش هستیم.
زارع پور درباره اینترنت ماهواره ای تصریح کرد: باید این بحث ها را از شورای عالی فضای مجازی سوال کنید. من متولی آن نیستم و بنده متولی توسعه شبکه در کشور و توسعه زیر ساخت های ارتباطات هستم.
وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در مورد اینترنت ماهواره ای قبلا هم گفتم که ما به هر فراهم کننده اینترنت ماهواره ای که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند خوش آمد می گوییم و دستش را می فشاریم و این مسیر هم دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه قواعد را سال ۱۴۰۰ تصویب کردیم و به اپراتورهای اینترنت ماهواره ای اعلام و ابلاغ کردیم، عنوان کرد: در کمیسیون مقررات تنظیم جهانی پرونده ای باز کردیم و مصوب شد که ارایه دهنده خدمات ماهواره ای برای خدمات در ایران باید ضوابط ایران را رعایت کند و مدیرعامل این شرکت هم مصاحبه کردند که نامه ای از ایران دریافت کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :