19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ضرورت دارد تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه رژیم شکل بگیرد و همچنین اعضا به تشکیل دادگاهی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی و خلبانان و فرماندهان ارتش و مسئولان سیاسی مبادرت نمایند.
حسین امیرعبداللهیان در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده ضمن تسلیت به مردم و مقاومت فلسطین به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه گفت: جنایت اخیر در حالی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی روز شنبه هفت اکتبر با عملیات مقاومت فروریخت. آمریکا برای احیای رژیم فروپاشیده صهیونیستی از طریق جنگ علیه غیرنظامیان تلاش می‌کند. ایالات متحده مسئول جنایات اخیر است.
امیرعبداللهیان گفت: اقدام شب گذشته رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت نزدیک به ۲ هزار نفر از مردم بیگناه شد با هیچ منطقی مطابقت ندارد. چه کسی باور می‌کند که مقاومت از چنین بمب پیشرفته‌ای علیه هم وطنان خود در غزه استفاده کرده باشد؟ امروز در همه سفارتخانه های جمهوری اسلامی در خارج از کشور پرچم ایران به نشانه همبستگی با رژیم صهیونیستی به حالت نیمه برافراشته برآمده است و ایران امروز را عزای عمومی سراسری اعلام کرده است.
وزیر امور خارجه با اشاره به کشتار و آوارگی مردم فلسطین و قطع برق و آب مردم غزه و جلوگیری از ورود مردم فلسطین به مسجدالاقصی گفت: این اقدامات غیرانسانی است. حتی مراسمات دینی مسیحیان نیز از این اهانت ها در امان نیستند.
وی ادامه داد: سازمان همکاری اسلامی بر آرمان فلسطین استوار بوده و همچنان باید مساله فلسطین مساله اول جهان اسلام است.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: بدون شک عملیات طوفان الاقصی ثابت کرد که مساله فلسطین زنده است. وضعیت فلسطین پس از طوفان الاقصی و قبل از آن وضعیت متفاوتی خواهد داشت. این عملیات اثبات کرد که فلسطین از آن فلسطینی هاست.
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: در چهارچوب اقدامات عملی برای حمایت از فلسطین جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد می‌کند کشورهای اسلامی برای توقف جنایات جنگی اقدامات هماهنگی داشته باشد.
وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید برای اهالی محاصره شده غزه و دستیابی آنها به آب آشامیدنی و غذا و دارو کریدورهایی را بگشایند. همچنین کشورهای عضو باید از شورای امنیت بخواهند قطعنامه‌هایی در حمایت از فلسطین و در محکومیت شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی صادر کنند.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: باید نشست فوری حقوق بشر برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی برگزاری شود. ضرورت دارد تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه رژیم شکل بگیرد و همچنین اعضا به تشکیل دادگاهی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی و خلبانان و فرماندهان ارتش و مسئولان سیاسی مبادرت نمایند.
وزیر خارجه گفت: لازم است هیاتی به غزه اعزام شوند تا اوضاع را بررسی کرده و ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی مشخص و روشن شود. باید هر گونه اقدام برای کوچاندن مردم غزه محکوم و متوقف شود.
دیپلمات ارشد کشورمان گفت: باید فورا جنایت رژیم صهیونیستی متوقف شود. کشورهای اسلامی باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده و کالاهای آنها را تحریم کنند. انتظار می‌رود که شخصیت‌های دینی و تاثیرگذار مسیحی اقدامات جنایات آمیز اخیر را محکوم کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :