19 دی: سنجش آمادگی تحصیلی کودکانی که تا اول مهر ۱۴۰۳، شش سالشان تمام شده است و به کلاس اول میروند، آغاز شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اعلام این خبر گفت: این سنجش تا پایان خرداد سال آینده در ۷۰۰ پایگاه آموزش و پرورش انجام می‌شود و یک میلیون و ۶۰۰ هزار کودک را پوشش خواهد داد.
حمید طریفی حسینی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir نزدیکترین پایگاه سنجش را انتخاب و برای فرزندان خود نوبت گیری کنند.
به گفته وی، این پایگاه‌ها از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۲:۳۰ فعالند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: سالانه بیش از ۹۹ درصد نوآموزان سنجش می‌شوند و فقط تعداد محدودی باقی می‌مانند که به آن‌ها اجازه ثبت نام داده می‌شود و در حین تحصیل فراخوان سنجش داده می‌شود تا به این مراکز مراجعه کنند.
حمید طریفی حسینی همچنین درباره استخدام معلولان در آموزش و پرورش نیز گفت: طبق قانون ۳ درصد از استخدامی هر دستگاه به معلولان اختصاص دارد و آموزش و پرورش نیز از این امر مستثنی نیست بطوریکه در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش این سهم در همه دفترچه‌ها لحاظ شده است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: در وزارتخانه آموزش و پرورش هم یک بخشنامه به همه استان‌ها ابلاغ و تاکید شده که هیچ فرد دارای معلولیت که در زمان ثبت نام آزمون‌های استخدامی این وزارتخانه اعلام کرده که معلول است در کمیسیون پزشکی رد نشود و امکان حضور در مصاحبه تکمیلی را داشته باشد.
حمید طریفی حسینی گفت: بر این اساس در آزمون آموزگاری که امسال برگزار شد تقریبا در همه استان‌ها افرادی دارای معلولیت نیز شرکت کرده بودند و به عنوان آموزگار نیز در حال حاضر جذب شدند.
وی گفت: در آزمون آموزگاری در استان فارس ۹۰ نفر جذب شدند که ۷ نفر از آن‌ها دارای معلولیت بودند یعنی بیش از ۷ درصد افراد معلول جذب آموزش وپرورش شدند، در استان‌های خراسان رضوی ۳ معلول، خوزستان ۲ معلول و کرمانشاه ۳ معلول که دارای معلولیت‌های مختلف (ناشنوا، نابینا و جسمی و حرکتی) پذیرش شدند.
طریفی حسینی درباره جذب مربی کار درمانی و گفتار درمانی در مدارس اسستثنایی نیز گفت: در آزمون کتبی تخصصی ۲۵۰۰ متقاضی برای جذب نیروی گفتار درمانی و کار درمانی در مهر ماه شرکت کردند که برای ۱۰۰۰ نفر ردیف جذب ایجاد شده است که بعد از مرحله ارزیابی تکمیلی از اواخر دی شرایط حضور افراد پذیرفته شده فراهم خواهد شد.
به گفته وی، افراد پذیرفته شده پس از طی یک دوره آموزشی فشرده در دانشگاه فرهنگیان در مدارس استثنایی برای مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی و همچنین اتاق‌های تخصصی تحت عنوان اتاق‌های کار درمانی و گفتار درمانی به عنوان نیرو‌های توانبخشی مشغول بکار خواهند شد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره کمبود معلم در مدارس استثنایی نیز گفت: سالانه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که عمده نیاز به مربی این مدارس برطرف می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :