19 دی: پذیرفته شدگان نهایی آزمون دبیری و هنرآموزی پس از تشکیل پرونده و انجام سایر مراحل اداری، موقتا به صورت «پیمانی» تا انتهای سال جاری به استخدام آموزش و پرورش در می آیند و تمدید استخدام پیمانی آنها برای سال ۱۴۰۳ و نیز مشمول شدن آنها در نظام رتبه بندی معلمان، منوط به موفقیت آنها در گذراندن دوره مهارت آموزی و اخذ گواهینامه صلاحیت معلمی است.
آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموزی، ۱۲ مرداد سال جاری با تعداد ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر شرکت کننده در ۲۹ گروه شغلی برگزار شد.
پس از برگزاری آزمون کتبی حدود سه برابر ظرفیت یعنی مجموعا ۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ شرکت کننده این آزمون برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده شده بودند تا نهایتا ۲۲ هزار و ۱۸۴ دبیر و هنرآموز و به تفکیک حدود ۱۹ هزار دبیر برای دبیرستان‌ها و ۳۰۰۰ هنرآموز برای هنرستان‌ها جذب وزارت آموزش و پرورش شوند.
نتایج قطعی این آزمون نیز بر اساس مجموع نمره کل نهایی داوطلب با وزن ۶۰ درصدی آزمون کتبی و ۴۰ درصدی ارزیابی تکمیلی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی بعد از ظهر چهارشنبه ۲۶ مهرماه اعلام شد.
بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی تکمیلی برای ارزیابی صلاحیت تخصصی و حرفه‌ای داوطلبان در ویژگی‌های شخصیتی، انگیزه، علاقه و میزان شناخت و انتظارات داوطلبان حرفه معلمی به منظور انتخاب و پذیرش افراد اصلح انجام شده است.
در واقع شرط قبولی در ظرفیت تعیین شده در دفترچه برای سهمیه مربوطه اعم از تاهل، داشتن فرزند، حافظ قرآن بودن و سهمیه‌های بومی، داشتن نمره کل نهایی بالاتر نسبت به سایر داوطلبان است.
پذیرفته شدگان باید برای پیگیری امور مربوط به ادامه فرآیند استخدام اعم از تشکیل پرونده  استخدامی، انجام معاینات پزشکی، اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و شرکت در دوره مهارت آموزی و... اقدام کنند و در غیر این صورت عدم مراجعه برای پیگیری هر یک از این مراحل به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی می‌شود.
  • نویسنده :
  • منبع :