19 دی: وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۹۲ شهرک جدید در دستور کار است و مجوز ساخت برخی از آن‌ها در استان‌ها به تایید رسیده است که البته مسیر تصویب با رعایت تمام جوانب و ملاحظات انجام می‌شود.
مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، از افزایش قابل توجه تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: شمار واحد‌های مسکونی در حال ساخت نهضت ملی مسکن به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد رسیده است.
بذرپاش همچنین گفت: ساخت ۹۲ شهرک جدید در دستور کار است و مجوز ساخت برخی از آن‌ها در استان‌ها به تایید رسیده است که البته مسیر تصویب با رعایت تمام جوانب و ملاحظات انجام می‌شود و این مسیر تا آخر سال با سرعت ادامه می‌یابد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین موارد برای سرعت بخشیدن ساخت، آورده متقاضی و تسهیلات است، متذکر شد: بانک‌ها تاکنون رشد ۲۱ درصدی در انجام تعهدات خود داشته اند، اما کافی نیست و نمی‌تواند ما را به نقطه قابل قبول برساند.
وی یادآور شد: جلسات شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور به صورت مرتب برگزار می‌شود و مصوبات خوبی هم به تصویب رسیده است. همچنین به همراهی گروه های‌های مختلف بازرسی، جلسات مشترک زیادی با بانک مرکزی داشته‌ایم که تا پایان سال عملیات ساخت شتاب بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر هم گفت: تلاش می‌کنیم تعهدات مسکن مهر تعیین تکلیف شوند. تاکنون ۱۰۵ هزار واحد مسکونی تکمیل شده است و سعی می‌شود واحد‌هایی که درصد پیشرفت بالاتری دارند، هرچه سریع‌تر تکمیل شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :