19 دی: منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، هنیه و امیرعبداللهیان در این گفت‌ وگو آخرین تحولات مربوط به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه را مورد بررسی قرار دادند.
بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین درباره چگونگی استفاده از همه روش‌ها برای توقف جنایات دشمن صهیونیستی در غزه رایزنی کردند.
جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نشده است.
پیش از این نیز وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با سامح شکری وزیر خارجه مصر درباره تحولات غزه و لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی و ورود کمک‌های بشر دوستانه تلفنی گفت وگو کرده بود.
بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

  • نویسنده :
  • منبع :