19 دی: وزیر امور خارجه در نامه‌ای به وزیر امو خارجه واتیکان با تصریح اینکه امروز با نسخه جدیدی از توحش مدرن در سرزمین‌های فلسطین اشغالی مواجه هستیم، افزود: در این برهه حساس و تعیین کننده، حمایت و دفاع از حقوق و جان ملت فلسطین، وظیفه همه پیروان ادیان ابراهیمی است.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در پی تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در نامه ای به پل ریچارد گالاگر وزیر امور خارجه واتیکان افزود: در حالیکه جهان بیش از هر زمان دیگر به آرامش، صلح و اخلاق نیاز دارد، امروز با نسخه جدیدی از توحش مدرن در سرزمین های فلسطین اشغالی مواجهیم.
وزیر امور خارجه ادامه داد: جنایت هولناک حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی و بمباران کلیسای تاریخی سنت پورفیلیوس در غزه که کودکان و زنان در آن پناه گرفته بودند، نشان دهنده وجه دیگری از خوی وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی است.
امیرعبداللهیان افزود: این نشان می دهد که رژیم اسراییل آپارتاید سیستماتیک را نه تنها در قبال مسلمانان بلکه در مقابل پیروان همه ادیان ابراهیمی ازجمله مسیحیان اجرا می کند.
رییس دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به نقش واتیکان برای توقف جنایت جنگی علیه غیرنظامیان، بویژه زنان و کودکان و ارسال کمک به مردم غزه خاطرنشان ساخت: بی تردید همصدایی مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی، نقش موثری در مهار تندروی صهیونیست ها، بازگشت آرامش به جهان و استقرار ارزش های اخلاقی در پی خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع :