19 دی: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بازنشستگی را در آموزش و پرورش قدری از لحاظ قانونی به تعویق انداختیم تا این امکان فراهم شود کسانی که بازنشسته می‌شوند بتوانند ادامه خدمت بدهند.
داوود منظور در خصوص استخدام معلمان جدید گفت: سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش هر سه نقش مشترکی در این موضوع ایفا می‌کنند.در مرحله اول نیازسنجی را وزارت آموزش و پرورش انجام می‌دهد و نیاز خود را به سازمان امور استخدامی اعلام می‌کند. بعد از تایید سازمان امور استخدامی، سازمان برنامه و بودجه باید تامین اعتبار کرده و منابع لازم را پیش‌بینی کند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در ارتباط با استخدام‌های جدیدی که باید امسال انجام می‌شد، این فرایند در همان ماه‌های خرداد و تیر انجام شد، افزود: مقداری برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش به تاخیر افتاد و همین باعث شد در ابتدای شروع مدارس این معلم‌های جدید نتوانند سرکلاس حاضر شوند. معلمان جدیدالورود گزینش شده و شروع به‌کار کرده‌اند.
منظور ادامه داد: امیدوار هستیم با الحاق معلمین جدید و نیز استفاده از ظرفیت خرید خدمت معلمان که بصورت خرید خدمتی هستند، مشکل کمبود معلم حل شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیتی که ایجاد کردیم که از بازنشستگان آموزش و پرورش نیز استفاده کنیم و بازنشستگی را در آموزش و پرورش قدری از لحاظ قانونی به تعویق انداختیم تا این امکان فراهم شود کسانی که بازنشسته می‌شوند بتوانند ادامه خدمت بدهند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: همچنین باید ظرفیت فراهم کنیم که بازنشستگان پاداش پایان خدمت را دریافت کرده اما بتوانند برای چندسال دیگری که وزارت آموزش و پرورش نیاز دارد به خدمت خودشان ادامه دهند.
منظور در پاسخ به این سوال که کمبود معلم چه هزینه‌ای را روی دست دولت و سازمان برنامه بودجه قرار داد، اظهارکرد: فرآیند تامین معلمان فارغ از اینکه چه مقدار بار مالی داشته باشد باید متناسب با نیازهای آموزش و پرورش انجام شود.
وی یادآور شد: بنابراین، تعداد استخدام‌های جدیدی که انجام می‌شود تامین اعتبار آن را در بودجه امسال و بودجه سال آینده انجام می‌دهیم. البته در بودجه امسال انجام شده و برای سال آینده نیز پیش‌بینی لازم را خواهیم کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوال دیگری درباره کمبود معلم برای سال آینده گفت: قطعا از حالا به فکر هستیم که نیازسنجی را برای جذب معلمین جدید در سال آینده انجام دهیم. امیدواریم قدری با تعجیل بیشتر و با شروع برگزاری آزمون استخدامی برای معلمین جدید بتوانیم در ابتدای سال آینده این آزمون را انجام دهیم که تا قبل از شروع سال تحصیلی همه فرایندهای لازم طی شده باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :