19 دی: درخواست ارتش رژیم صهیونیستی، اطلاعات ترافیک زنده نقشه گوگل (Maps) و اپلیکیشن مسیریابی «ویز» (Waze) در سرزمین‌های اشغالی و غزه، غیرفعال شد.
سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانطور که پیش از این در موقعیت‌های درگیری و در پاسخ به وضعیت متغیر در منطقه انجام داده‌ایم، به‌ منظور رعایت ایمنی جوامع محلی، موقتا امکان مشاهده وضعیت ترافیک زنده و اطلاعات ازدحام را غیرفعال کرده‌ایم.
بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: گوگل اطلاعات ترافیک لحظه‌ای در سرزمین‌های اشغالی و غزه را به درخواست نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی غیرفعال کرده است. اطلاعات ترافیک زنده ممکن است حرکت نیروهای نظامی این رژیم را که قصد عملیات زمینی در غزه دارند، برملا کند.
گوگل سال گذشته پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، اقدام مشابهی را انجام داد و اطلاعات ترافیک لحظه‌ای در اوکراین را غیرفعال کرد.
هر چند نقشه گوگل و ویز، اطلاعات ترافیک لحظه‌ای را نشان نخواهد داد اما رانندگانی که از سیستم‌های ناوبری استفاده می‌کنند، همچنان زمان تقریبی رسیدن را بر مبنای وضعیت لحظه‌ای، دریافت می‌کنند.
سایت فناوری گیک تایم گزارش کرده که اپلیکیشن نقشه اپل هم درخواست ارتش رژیم صهیونیستی را قبول کرده است اما نماینده اپل در این باره اظهارنظر نکرد.

  • نویسنده :
  • منبع :