19 دی: رئیس دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با موفقیت آمیز خواندن مدل توانمندسازی نوجوانان و جوانان(ترنج) در کرمانشاه، از اجرایی شدن این طرح در ۱۰ استان دیگر کشور خبر داد.
شهرام عظیمی امروز(سوم آبان) در دیدار نماینده یونیسف در ایران با استاندار کرمانشاه، بااشاره به اجرای طرح توانمندسازی نوجوانان و جوانان در کرمانشاه، اظهار کرد: این طرح از حدود دوسال پیش با همکاری یکی از سمن های توانمند حوزه جوانان، برای اولین بار در کشور در کرمانشاه آغاز شد.
وی افزود: طرح توانمندسازی دختران و پسران با همکاری وزارت ورزش و جوانان و یونیسف در دو استان اصفهان و البرز هم با محوریت کرمانشاه به عنوان استان پیشران اجرایی شد.
رئیس دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در این طرح نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۴ ساله ای که مورد آسیب واقع شده اند و نیاز به حمایت های روانی، اجتماعی و اقتصادی دارند به مرکز توانمندسازی معرفی می شوند.
وی تصریح کرد: در این مرکز برای این افراد متناسب با علاقمندی هایی که دارند، با همکاری سایر سازمان های ذیربط همچون فنی و حرفه ای، مهارت آموزی خواهد شد تا از یک شغل پایدار، آبرومندانه و شرافتمندانه برخوردار شوند و به درآمد و کسب و کار پایدار دست پیدا کنند.
عظیمی با ابراز رضایت از موفقیت اجرای این طرح در کرمانشاه گفت: طرح توانمندسازی در کرمانشاه به عنوان استان پایلوت به حدی قوی پیش رفته که وزارت ورزش و نماینده سازمان یونیسف در ایران در روزهای آینده از مدل آن رونمایی خواهند داشت و می توان آن را به سایر کشورهای دنیا هم تعمیم داد.
وی تصریح کرد: پس از رونمایی از این مدل، قرار است، بزودی اجرای آن را در ۱۰ استان دیگر کشور آغاز کنیم تا به عنوان یک مدل پایدار، موثر و مثبت در کشور توسعه یابد.
رئیس دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان از اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه در جهت اجرای بی نقص و خوب این طرح در کرمانشاه قدردانی کرد.
رابین ناندی نماینده یونیسف در ایران هم در این نشست، بااشاره به اهمیت اجرای این طرح، از همکاری بسیار خوب سازمان‌های مختلف در کرمانشاه در جهت اجرایی شدن طرح توانمندسازی نوجوانان و جوانان تشکر کرد.
منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز طی سخنانی بااشاره به اینکه در این طرح دو مرکز توانمندسازی نوجوانان و جوانان در هر دو بخش دختران و پسران در کرمانشاه راه اندازی شده، گفت: در این طرح از ورود نوجوانان و جوانان به دام آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :