19 دی: رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری کارمندان یکی از بانک های استان به جرم استفاده از مدرک تحصیلی جعلی خبر داد.
سرهنگ محمود گیلانی سه آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: برابر اخبار واصله مبنی بر استفاده از مدرک تحصیلی جعلی توسط دو نفر از کارمندان یک بانک در سطح استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با همکاری حراست بانک و بررسی پرونده ی پرسنلی افراد مورد نظر مشخص شد، آنها دانشنامه هایی از یک دانشگاه در سطح استان ارائه کرده که پس استعلام از آن دانشگاه مسجل شد متهمان در هیچ دانشگاهی ثبت نام نکرده و هیچگونه مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی به نام آن افراد صادر نشده است.
سرهنگ کارآگاه گیلانی تصریح کرد: پس از رو شدن دست متهمان با هماهنگی قضایی بازجویی ها ادامه یافت و متهمان به این موضوع اعتراف کردند که با اطمینان به فردی که سابقا در یکی از اداره های دولتی فعالیت داشت. برای تسریع در اخذ مدرک تحصیلی مبالغی را به آن فرد پرداخت کرده بودند و جاعل نیز پس از مدتی مدارک پایان تحصیلات را در اختیارشان قرار داده بود.
این مقام انتظامی افزود: اما در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی استان و با بررسی شواهد و قرائن و کنار هم گذاشتن پازل های این پرونده مشخص شد فردی که این کارمندان از او نام برده اند اصلا وجود خارجی نداشت و این موضوع برای به انحراف کشاند تحقیقات پلیس و بی گناه نشان دادن خودشان مطرح شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان در پایان خاطر نشان کرد: وقتی جاعل بودن کارمندان در این پرونده محرز شد هر دو نفر متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :