19 دی: وزیر امور خارجه تاکید کرد: نوع بی‌کیفر مانی که در رفتار رژیم اسرائیل اعمال می‌شود، این رژیم را نسبت به انجام جنایات خود گستاخ کرده است جامعه بین المللی از جمله عالی‌ترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل باید به وظیفه خود در پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی با جدیت عمل کند.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در نامه‌ای به «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ضمن محکوم کردن نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازو کارهای حقوق بشری سازمان ملل انتظار دارد برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی اقدام کرده و حاکمان این رژیم را به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی پاسخگو کند.
وزیر امور خارجه در این نامه با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه برای دومین هفته متوالی که منجر به شهادت و جراحت هزاران غیر نظامی فلسطینی از جمله زنان و کودکان و تخریب ساختمانهای مسکونی، تاسیسات غیر نظامی، زیر ساختها، بیمارستانها، مدارس، عبادتگاهها و مراکز سازمان ملل متحد شده است، تاکید کرد، اظهارات مقامات رژیم اسرائیل همراه با حملات گسترده و سیستماتیک نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشان می‌دهد که این یک کارزار برای نسل کشی مردم فلسطین است.
امیرعبداللهیان افزود: حملات رژیم صهیونیستی به شدتی رسیده است که نشان می‌دهد هدف، کشتار جمعی مردم فلسطین در غزه است. در آخرین آمار، براساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل تخمین زده می‌شود که بیش از ۷۰۰ کودک در غزه کشته و ۲۴۵۰ کودک دیگر از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر مجروح شده اند.
وزیر امور خارجه در نامه خود به کمیسر عالی حقوق بشر تاکید کرد: کوچ اجباری مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل و ورود نیروهای این رژیم به غزه برای «پاکسازی قومی» در تضاد فاحش با حقوق بین الملل است. فلسطینی ها در هیچ کجای غزه امنیت ندارند، زیرا رژیم اسرائیل «محاصره کامل» را بر این منطقه کوچک تحمیل کرده و آب، غذا، سوخت و برق را بطور غیر قانونی قطع کرده است.
امیر عبداللهیان همچنین خاطرنشان ساخت: حقوق بین المللی بشر و بشردوستانه توسط حاکمان رژیم اسرائیل نادیده گرفته شده و نقض می‌شود.
وزیر امور خارجه افزود: این نوع بی کیفر مانی که در رفتار رژیم اسرائیل اعمال می‌شود، این رژیم را نسبت به انجام جنایات خود گستاخ کرده است. جامعه بین المللی از جمله عالی ترین نهاد حقوق بشری سازمان ملل باید به وظیفه خود در پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی با جدیت عمل کند.
امیرعبداللهیان در پایان نامه خود به ولکر ترک تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی از جنابعالی و سایر سازو کارهای حقوق بشری سازمان ملل انتظار دارد برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی اقدام کرده و حاکمان این رزیم را به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی پاسخگو کند.
  • نویسنده :
  • منبع :